شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۰
«مجموعه کتابچه‌های رهنما»ی آستان قدس رضوی به ایستگاه 121 رسید

مجموعه 10 جلدی «سبک زندگی» ادامه مجموعه کتابچه‌های رهنما از تولیدات اداره پاسخگویی به سوالات دینی آستان قدس رضوی منتشر شد. نویسنده این مجلدات حجت‌الاسلام حسین سلیمانی است.

جواد هاشمی، رئیس اداره پاسخگویی به سوالات دینی آستان قدس رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) عنوان کرد: مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای  در سفر سال 1391 خود به استان خراسان شمالی، سخنرانی مهمی درباره «سبک زندگی اسلامی» ایراد کردند. پس از این سخنرانی اداره پاسخگویی به سوالات دینی و شرعی آستان قدس رضوی تصمیم گرفت در قالب مجموعه رهنما مجلداتی را در موضوع مهم «سبک زندگی اسلامی» منتشر کند.
 
وی افزود: بر این اساس 10 جلد کتاب با سرفصل کلی «سبک زندگی اسلامی» به قلم حجت‌الاسلام حسین سلیمانی در اداره پاسخگویی تولید و منتشر شد. عناوین این 10 جلد عبارتند: «به رنگ خدا»، « روایتی از روح»، « از جنس خاک»، «زیبایی و آراستگی»، «در جستجوی آرامش»، «خانه انس»، «ساکنان شهر اخلاق»، «استمرار نهضت»، «آن سوی مرزها» و «همه جا  خانه من». ارزیاب‌های این مجموعه نیز حجت‌الاسلام جواد محدثی و حجت الاسلام حسین ‌خانی بودند.

هاشمی در ادامه با اشاره به این نکته که معرفی «سبک زندگی اسلامی» با ادبیاتی نو و ساده برای عموم جامعه با هر سطح سوادی دغدغه همیشگی نویسنده این مجلدات بوده است، گفت: نویسنده با ادبیاتی صمیمانه، ساده، روان و در پاره‌ای از موارد داستانی و احساسی این مجموعه را نوشته است تا به دور از کلیشه‌ها و با صراحت کامل و درگیر کردن مخاطب با یک متن روان، به هدف نهایی خود دست پیدا کند.
 
موضوعات این مجلدات بر اساس سوالاتی که در حلقه‌های معرفت آستان قدس رضوی مطرح شده بود، استخراج و دسته بندی شدند. تمام تلاش نویسنده این بوده است تا به روشی جدید مخاطب را با مسائل دینی آشنا و همراه کند. وی حتی برای معرفی هرچه بهتر زندگی اسلامی و آشنایی عملی مخاطبان، فرمولی را مطرح کرده است.
 
رئیس اداره پاسخگویی به سوالات دینی آستان قدس رضوی اضافه کرد: این‌که از فرمول برای سبک زندگی اسلامی استفاده شود مساله‌ای کاملا جدید است. خواننده احتمالا همه مطالب کتاب در خاطرش نخواهد ماند اما فرمولی که معمولا در چند کلمه خلاصه می‌شود در خاطرش می‌ماند و همین فرمول نیز بهانه‌ای برای تغییر رفتار وی و حرکتش به سمت سبک زندگی اسلامی می‌شود.

وی در ادامه درباره منابع نویسنده برای نگارش این کتاب‌ها گفت: قرآن کریم، روایات معصومین (ع) به‌ویژه روایاتی که از حضرت ثامن الحجج امام علی بن موسی الرضا (ع) باقی مانده و همین‌طور بیانات مقام معظم رهبری و دیدگاه‌های ایشان درباره سبک زندگی اسلامی از جمله منابع نویسنده برای نگارش این مجلدات بوده‌اند. جالب است که نویسنده در هر فصل و در هر فرمول آیه‌ای از قرآن، حدیثی از حضرت امام رضا (ع) و بیانی از مقام معظم رهبری را آورده و به آنها استناد کرده است.

مجموعه کتابچه‌های رهنما، از تولیدات اداره پاسخگویی به سوالات دینی آستان قدس رضوی است. از مجموعه رهنما به‌جز مجموعه «سبک زندگی اسلامی» تاکنون 111 جلد منتشر شده است. دبیر انتشار مجموعه رهنما حجت الاسلام محمدحسین پورامینی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها