جمعه ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰
انتشار کتاب جدیدی از تیم اوبراین بعد از 20 سال

تیم اوبراین، نویسنده برنده جایزه، قرار است اولین رمان خود را پس از بیش از دو دهه منتشر کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از کرکاس ریویو، انتشارات مارینر اعلام کرد که «اعجوبه آمریکایی» نوشته اوبراین را پاییز امسال منتشر خواهد کرد. مطبوعات این کتاب را «ادیسه‌ای درخشان و پر افت و خیز» توصیف می‌کنند.
 
اوبراین که در طول جنگ ویتنام در ارتش آمریکا خدمت می‌کرد، اولین حضور ادبی خود را در سال 1973 با کتاب خاطرات «اگر در منطقه جنگی مردم، مرا بسته‌بندی کن و به خانه بفرست» اعلام کرد. نخستین رمان او «نورهای شمالی» دو سال بعد منتشر شد.
 
او پیش از انتشار رمان‌های «چیزهایی که حمل می‌کردند» در سال 1990 نوشتن را با رمان‌های «به دنبال کاچیاتو»- که برنده جایزه ملی کتاب شد- و «عصر هسته‌ای» دنبال کرد. «چیزهایی که حمل می‌کردند» کتابی پرفروش و نامزد جایزه پولیتزر و جایزه حلقه ملی منتقدان کتاب آمریکا شد. آخرین رمان او «جولای، جولای» در سال 2002 منتشر شد.
 
«اعجوبه آمریکایی» یک روزنامه‌نگار بدنام را که مدیر فروشگاهی شده است، دنبال می‌کند. او از یک بانک سرقت کرده و یکی از کارمندان بانک را می‌رباید و به مکزیک و سپس مینه‌سوتا می‌برد.
 
اوبراین گفت: «اعجوبه آمریکایی دو دهه است که در درون من می‌جوشد. امید داشتم برای همیشه از عذاب نوشتن رمان دیگری و همه آن ساعت‌های انزوا و ناامیدی و سیگارهای زیاد، پرهیز کنم. اما شخصیت‌های کتاب، پیوسته مرا صدا می‌زدند و مدام درباره خودشان لاف می‌زدند.»
 
رمان اوبراین برای انتشار در 24 اکتبر برنامه‌ریزی شده است.
 
تیم اوبراین نویسنده آمریکایی است که به خاطر آثار داستانی‌اش که اغلب تجربیات سربازان آمریکایی در طول جنگ ویتنام را روایت می‌کند، شناخته می‌شود. از جمله کتاب‌های اوبراین که در ایران ترجمه و منتشر شده است می‌توان به «جوراب بلند زنانه»، «وسایلی که همراهشان بود» و «تام کت در هزارتوی عشق» اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها