چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۷
دانشنامه دفاع مقدس در زنجان تدوین می‌شود

زنجان- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان گفت: دانشنامه دفاع مقدس در زنجان تدوین و چاپ می‌شود.

سید شمس‌الدین موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: حوادث دفاع مقدس از جمله موضوعاتی است که پایانی بر آن نیست و هرقدر در این حوزه کار شود بازهم کم است.

وی با اشاره به اینکه طی سنوات گذشته آثار بسیاری در حوزه دفاع مقدس تالیف شده است، اضافه کرد: با این حال این میزان کافی نبوده و به دنبال انعکاس بیشتر حوادث هشت سال جنگ تحمیلی با بهره‎گیری از قلم نویسندگان زنجانی هستیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با اشاره به برنامه‌ریزی صورت گرفته در راستای تدوین دانشنامه دفاع مقدس گفت: این دانشنامه حاوی مطالب ارزشمندی در حوزه دفاع مقدس خواهد بود، چون دفاع‌مقدس یک مناسب و یادواره نیست باید یک جریان ساری و جاری در همه حوزه‌ها باشد.

موسوی با تاکید بر اینکه حوادث برجسته دفاع‌مقدس باید در کتاب‌های درسی، دانشگاه‌ها و مدارس منعکس شود، بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ شصت و دو کلاس دفاع‌مقدس فعال فعالیت می‌کنند و ۳۷ مرکز این درس را تدریس می‌کنند؛ ارائه این درس در دانشگاه‌ها مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

وی در ارتباط با ارائه پروژه‌های پایان‌نامه‌ای مرتبط با حوزه دفاع مقدس افزود: همچنین ۴۰ پروژه علمی مرتبط با دفاع‌مقدس و کسر خدمت برای دانشجویان ارشد با دفاع ۳ تا ۹ ماه و در صورت ملی بودن پروژه کسر تمام خدمت صورت گرفته است.
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها