دوشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۹
6 درصد زنجانی‌ها عضو کتابخانه هستند

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به عضویت 63 هزار زنجانی در کتابخانه‌های عمومی زنجان افزود: این آمار شامل 6 درصد از جمعیت کل استان است.

محمد رضاخانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: در حال حاضر 100 باب کتابخانه عمومی در شهر و روستاهای استان زنجان فعال است.

وی با اشاره به عضویت 63 هزار زنجانی در کتابخانه‌های عمومی زنجان افزود: این آمار شامل 6 درصد از جمعیت کل استان است که آمار خوبی نیست.

رضاخانی با بیان اینکه با افزایش کارکرد کتابخانه‌های عمومی در حال حاضر 60 نوع خدمت در این مراکز فرهنگی ارائه می‌شود، اضافه کرد: ارائه این خدمات در راستای افزایش کارکردهای اجتماعی کتابخانه‌ها صورت گرفته است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه برای افزایش کارکرد کتابخانه‌ها باید منابع افزایش پیدا کند، افزود: در حال حاضر یک میلیون و 500 هزار نسخه در کتابخانه‌های عمومی استان زنجان وجود دارد که 40 هزار جلد آن اهدایی از سوی مردم در سال گذشته است.

وی به ایجاد کتابخانه‌های تخصصی کودک و نوجوان و اتاق‌های مطالعه گروهی در کتابخانه‌های عمومی استان زنجان اشاره کرد و افزود: این اقدامات برای تخصصی‌تر شدن فعالیت کتابخانه‌ها در حوزه کودک و نوجوان انجام شده است.

رضاخانی با بیان اینکه برای دسترسی بیشتر مردم استان زنجان چند کتابخانه جدید نیز در سال گذشته افتتاح شد، اضافه کرد: استان زنجان در زمینه تجهیزات کتابخوانی جزو استان های محروم کشور است، اما با این حال امسال نیز چند باب کتابخانه جدید در استان افتتاح خواهد شد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها