سه‌شنبه ۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۰
اسفندیار معتمدی: برای شناخت آینده بهترین سندی که از گذشته داریم، میراث مکتوب است 

اسفندیار معتمدی، نویسنده و معلم بازنشسته گفت: برای شناخت آینده باید گذشته را شناخت و برای شناخت گذشته بهترین سندی که از گذشته داریم، میراث مکتوب است. به نظر می‌رسد که فرزندان این سرزمین یک روزی متوجه می‌شوند که باید ایران را بشناسند و به آن چیزهایی که مطلوب است، ارج بیشتری بنهند.

اسفندیار معتمدی، معلمی که حدود 60 سال تدریس کرد در تبیین آینده خواندنی نسخ خطی در نمایشگاه کتاب 1402 به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: ما در کشور کتاب‌های فارسی و عربی بسیار داریم. بعضی‌ها خوانده نشده است و گاهی در کتابخانه‌های گوناگون کشور می‌شنویم که کتاب‌ها را موریانه خورده است.

وی افزود: برای شناخت آینده باید گذشته را شناخت و برای شناخت گذشته بهترین سندی که از گذشته داریم، میراث مکتوب است. به نظر می‌رسد که فرزندان این سرزمین یک روزی متوجه می‌شوند که باید ایران را بشناسند و به آن چیزهایی که مطلوب است، ارج بیشتری بنهند. 

معتمدی بیان کرد: پس اگر بپذیریم که جامعه رو به تکامل است که هست، باید برای شناخت آینده به گذشته توجه بیشتری داشته باشیم. به شرط اینکه بخشی از این مشکلات اقتصادی از بین برود. اگر فرصت در زندگی بیشتر باشد، کار پژوهش و تحقیق هم بیشتر خواهد بود. 

وی با اشاره به تألیفات خود نیز گفت: هزار سال پیش در این کشور ابوریحان کتابی در ریاضی و نجوم نوشته است «التفهیم لصناعه‌ التنجیم». من با اقتباس از این کتاب «ریحان و ریحانه» را نوشتم. ابوریحان ابتدا این کتاب را به عربی نوشت و سپس دوباره همین کتاب را به فارسی نوشت. من ریحان و ریحانه را روبه‌روی هم قرار دادم و ریحان پرسش‌های خویش را از ریحانه می‌پرسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها