یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۵
شعر مهاجرت افغانستان راکد مانده است

مدیر دفتر ادبیات افغانستان در حوزه هنری با اشاره به رکود شعر مهاجرت این کشور درسال‌های اخیر اظهار امیدواری کرد که با کمک نهادهای فرهنگی ایران این وضعیت بهبود یابد.

عارف جعفری، شاعر، خواننده و مدیر دفتر ادبیات افغانستان در حوزه هنری در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) عنوان کرد: به دلیل انفاق‌های تلخ سال‌های اخیر شعر مهاجرت افغانستان دچار رکود شده و دیگر جامعه ادبی این کشور جنب‌وجوش سابق را ندارند.

جعفری برنامه اصلی دفتر ادبیات افغانستان در حوزه هنری را احیای شعر مهاجرت افغانستان و ایجاد شوری دوباره در جوانان این کشور برای خلق آثار ادبی ارزشمند عنوان کرد و افزود: یکی از برنامه‌های اصلی ما برپایی محافل ادبی برای گردهمایی و برپایی نشست‌های خوانش و نقد شعر با حضور جوانان شاعر است که برای اجرای موثر این طرح به همکاری نهادهای فرهنگی ایران از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه هنری نیازداریم.

این شاعر اظهار امیدواری کرد که با همکاری متولیان فرهنگی ایران دوباره ادبیات مهاجرت افغانستان رشد کند.

وی همچنین عنوان کرد: وظیفه مهاجرین افغانستانی ساکن ایران است که با شاعران ایرانی  ارتباط برقرار کنند و ادبیات افغانستان را معرفی کنند.

مدیر دفتر ادبیات افغانستان در حوزه هنری تاکید کرد: خانه‌گزین شدن بسیاری از اهالی فرهنگ در کشورهای دور و نزدیک و تکاپوی شماری از آنان برای نوشتن، سرودن، پژوهش، فعالیت ادبی و کوشش‌های جمعی دیگر دریچه امیدی برای زنده ماندن چراغ فرهنگ و ادب افغانستان است.

این شاعر معتقد است، با یک همت جمعی می‌توان امیدوار بود که ادبیات مهاجرت افغانستان از حالت رکود فعلی درآید و کنشگران این ادبیات در سراسر جهان بتوانند فعالیت گسترده‌ای انجام دهند.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها