سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۰
سیدحسین شریفی: آینده با برطرف شدن شکاف بین نسل امروز و دیروز خواندنی می‌شود

سیدحسین شریفی، نماینده دوره چهارم و پنجم اراک در مجلس شورای اسلامی گفت: باید در ایده‌هایی که به جوانان ارائه می‌شود، توجه به نیازهای خویش را احساس کنند. در نگاه صحیح به نسل جوان، نباید به این نکته کم توجه باشیم. نیازهای نسل امروز با نیازهای نسل ما متفاوت است و شکافی بین این دو نسل وجود دارد که این شکاف باید برطرف شود.

سیدحسین شریفی، نماینده دوره چهارم و پنجم اراک در مجلس شورای اسلامی و نویسنده کتاب «ضرورت و تحول مجلس، تحزب، تعهد و پاسخگویی» با اشاره به شعار نمایشگاه کتاب 1401 «آینده خواندنی است» به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: نیاز به هر چیزی اول باید احساس بشود. الحمدلله نسل جوان ما اگر خواسته‌ها و آینده خودشان را در عملکرد و پیشنهادات ما ببینند، نسل همراهی هستند و از کتاب استقبال می‌کنند. 

وی افزود: باید در ایده‌هایی که به جوانان ارائه می‌شود، توجه به نیازهای خویش را احساس کنند. در نگاه صحیح به نسل جوان، نباید به این نکته کم توجه ‌باشیم. نیازهای نسل امروز با نیازهای نسل ما متفاوت است و شکافی بین این دو نسل وجود دارد که این شکاف باید برطرف شود. باید با جوانان و نوجوانان بنشینیم و گفت‌و‌گو کنیم. این‌گونه است که آینده خواندنی است. 

این نماینده دوره چهارم و پنجم اراک در مجلس شورای اسلامی در شرح کتاب «ضرورت و تحول مجلس، تحزب، تعهد و پاسخگویی» گفت: این کتاب را در مسیر اصلاح مجلس نوشتم. احساس کردم اگر مجلس تحول پیدا نکند، مسیری که می‌رویم به نتیجه نخواهد رسید. در این کتاب کجروی‌های نمایندگان مجلس را ترسیم کردم. نحوه انتخاب را نقد کردم. کجروی‌ها و انحرافات در هزینه و راهیابی به مجلس را بیان و راه و رسم صحیح نمایندگی را ترسیم کردم. 

حسینی افزود: نگرانی خودم و دلسوزان نظام را از افت سرمایه اجتماعی به تصویر کشیدم و برای بازگشت سرمایه اجتماعی راه‌حل دادم. این نظام را یک موهبت الهی دانستم که هیچگاه به این خوبی موقعیتی برای تشکیل نظام اسلامی پیش نیامده بود. به لطف خدا این انقلاب از سوی امام خمینی(ره) شکل گرفت و اکنون تداوم انقلاب به دست مقام معظم رهبری است و ما باید این انقلاب را حفظ کنیم. اگر به بازگشت سرمایه اجتماعی کمک نکنیم بدون مردم فضای انقلاب معلوم نیست دچار چه سرنوشتی بشود. دلسوزی برای مردم و نظام را می‌بینیم. بهتر است تنگ‌نظری‌ها را به کناری بگذاریم. 

وی بیان کرد: ما با پشتیبانی شرق و غرب یا کودتا نیامده‌ایم. پیروزی انقلاب با حضور مردم و رهبری حضرت امام (ره) بود و این انگیزه باید تداوم پیدا کند و نظام بدون حضور مردم نظامی نیست که حضرت امام آن را معماری کرد.

سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «آینده خواندنی‌ است» ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ در مصلی امام خمینی‌(ره) در حال برگزاری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها