جمعه ۲۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۰
اهدای 350 جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی زنجان توسط نائب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس

معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: نماینده مردم شهرستان‌های ایجرود و ماهنشان 350 جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرد.

حسین رحمانی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، به اهمیت و جایگاه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه اشاره کرد و گفت: باید اهدای کتاب در بین مردم ترویج شود چرا که بسیاری از مردم در منزل خود کتاب های دارند که مورد نیاز نیست و اگر بتوانند برای استفاده دیگران این کتاب ها را اهدا کنند.

وی  گفت: اهدای کتاب و تقویت و غنی‌سازی حوزه کتاب و تشویق خانواده‌ها به مطالعه و کتابخوانی موجب توسعه و اعتلای فرهنگی جامعه می‌شود.

رحمانی‌زاده ادامه داد: فرایند اهدای کتاب، سنت حسنه‌ای است که طی آن مردم، ادارات، ناشران و… مازاد کتاب‌های خود را به کتابخانه‌های عمومی اهدا می‌کنند و بدین وسیله کتاب‌های بلااستفاده خود را در دسترس افراد دیگر قرار می‌دهند.

معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه استان زنجان توفیقات خوبی در بحث اهدای کتاب داشته است، اضافه کرد: اخیرا  مرتضی خاتمی، نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و نماینده مردم شهرستان‌های ایجرود و ماهنشان 350 جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرد.

معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه پس از دریافت مجموعه کتب اهدایی، ضمن جداسازی کتب فرسوده و با توجه به تعداد نسخه‌ موجود در هر کتابخانه، کتاب های اهدا شده وارد فرآیند مجموعه‌سازی می‌شوند، افزود: کتب اهدایی سالم و تکراری به مراکز مبادله ارسال شده تا سایر کتابخانه‌های عمومی اعم از مدارس، مساجد و زندان‌ها نیز از کتب فوق بهره‌مند شوند.

رحمانی زاده با دعوت از عموم مردم برای شرکت در این طرح، تصریح کرد: بدون تردید اهدای کتاب مردم فرهیخته با هر تعداد و با هر کیفیتی نقش بسیار تأثیرگذاری در غنی‌سازی منابع کتابخانه‌ها و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی خواهد داشت.

گفتنی است، در حال حاضر 100 باب کتابخانه عمومی در استان زنجان فعالیت دارد که منابع آنها بیش از یک میلیون و هزار جلد کتاب است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها