یکشنبه ۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۴
طرح «یار مهربان» در زنجان اجرا می‌شود

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه طرح یار مهربان در یکی از مدارس ابتدایی اجرا خواهد شد، گفت: در این مرحله دبستان آزادگان زنجان میزبان طرح است.

حسین قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: آموزش و پرورش در دوره جدید با هدف استفاده مطلوب از ظرفیت منابع کتابخانه‌ها و کتاب‌های غیردرسی برای تقویت مهارت‌های زبانی دانش‌آموزان تلاش می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ترویح فرهنگ مطالعه بین دانش‌آموزان نیازمند آموزش آن‌ها از دوران ابتدایی است، اضافه کرد: به همین خاطر طرح « یار مهربان» در زنجان اجرایی می‌شود.

قاسمی با بیان اینکه در مرحله اول طرح یار مهربان در یکی از مدارس ابتدایی اجرا خواهد شد، افزود: در این مرحله دبستان آزادگان زنجان میزبان طرح است و زیرساخت‌های مربوط به آن هم در مدرسه فراهم شده است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه هدف این طرح تقویت همه مهارت‌های مورد نیاز دانش‌آموزان از جمله مهارت‌های زبانی، خواندنی، نوشتنی، شنیداری و دیداری با استفاده از ظرفیت کتابخانه‌های مدارس در تدریس است، گفت: رویکرد آموزش و پرورش در اجرای این طرح پررنگ کردن نقش کتابخوانی در مدارس و تقویت مهارت‌های زبانی است.

وی با بیان اینکه در اجرای طرح یار مهربان به استفاده از منابع غیردرسی تاکید شده است، افزود: در این طرح نقش کتاب‌های داستان و قصه‌گویی در دوره ابتدایی به‌ ویژه پایه‌های اول و دوم پررنگ شده است.

معاون آموزش ابتدایی مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان با بیان اینکه این طرح به‌صورت تجهیز کتابخانه‌های کلاسی دانش‌آموزان با رویکرد جدید است، عنوان کرد: طرح یار مهربان در ترویج فرهنگ مطالعه موثر است و تلاش می‌کند تا دانش‌آموزان بدون هیچ محدودیتی از کتاب‌های غیردرسی در کلاس استفاده کنند.

قاسمی یادآورشد: این طرح در واقع برای کمک به تدریس درس فارسی در پایه‌های تحصیلی دوره ابتدایی و تقویت مهارت‌های زبان‌آموزی در حال اجرا است و دانش‌آموزان را از لحاظ مهارت‌های زبانی، خواندنی و نوشتنی تقویت می‌کند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها