دوشنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۸
داستان‌هایی امام‌رضایی برای عیدی معنوی

مجید ملامحمدی، نویسنده ادبیات کودک و نوجوان با پیشنهاد یک مجموعه چهل‌جلدی به مخاطبان، به استقبال نوروزی پر از کتاب رفت.

مجید ملامحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) بسته مطالعه‌ای برای نوروز ۱۴۰۲ به مخاطبان معرفی کرد. این نویسنده در این‌باره گفت: مجموعه چهل‌جلدی «سلام بر گل نجمه» تألیف‌شده توسط نویسندگان مختلفی از حوزه کودک و نوجوان است آثاری کودکانه درباره زندگی امام رضا (ع) است که انتشارات به‌نشر آن را منتشر کرده است. این مجموعه در چند بخش تألیف شده و تصاویر و فرم کتاب‌های آن زیباست.

وی در توضیح هر یک از زیرمجموعه‌های این مجموعه چهل‌جلدی ادامه داد: مجموعه‌ای به نام «یک قصه یک حدیث» دارای داستان‌هایی است که دغدغه‌ای امروزی دارند و بر اساس حدیثی نقل‌شده از امام رضا نوشته شده‌اند. سری دیگر مجموعه‌ای است با عنوان «قصه‌های مثل ماه». هر کتاب این مجموعه یک قصه دارد که به زندگی خودِ امام رضا (ع) می‌پردازد.

ملامحمدی افزود: پنج جلد دیگر از مجموعه «سلام بر گل نجمه»، مجموعه «قصه‌های مامان‌جونی و زیارت» است. این کتاب داستان خانواده‌ای‌ست که برای زیارت با قطار به مشهد می‌روند و برایشان ماجراهای جذابی اتفاق می‌افتد. آنها حین سفر با فلسفه زیارت آشنا می‌شوند. مجموعه سه‌جلدی «صالح و صبا در حرم امام رضا (ع)» نیز درباره حرم امام رضا و مناطق مختلف حرم مثل موزه‌ها به شکل مصور به مخاطبان اطلاعات می‌دهد.
این نویسنده که یکی از دبیرهای تهیه و تولید مجموعه بزرگ «سلام بر گل نجمه» است درباره زمان انتشار بقیه کتاب‌ها گفت: به زودی بقیه جلدهای این مجموعه نیز منتشر می‌شوند. توصیه می‌کنم بچه‌ها در نوروز و ماه مبارک رمضان این کتاب‌ها را تهیه و مطالعه کنند؛ زیرا بسته مطالعاتی جذاب، کامل و پندآموزی از زندگی امام رضا (ع) است.

مجید ملامحمدی کتاب دیگری نیز به مخاطبان معرفی کرد که به قلم خودِ او تألیف شده است. وی بیان کرد: کتاب «هیولای اسب‌سوار» رمانی است درباره فضایل اهل بیت و امام علی (ع) و به ماجرای غدیر خم نیز اشاره کرده است. این اثر، داستانی هیجان‌انگیز دارد که مخاطب را با زمان پیامبر و امام علی آشنا می‌کند. ان‌شا‌الله انتشارات به‌نشر آن را در نوروز ۱۴۰۲ منتشر می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها