شنبه ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵
8 اثر به جایزه کتاب سال خوزستان راه یافت

سرپرست معاونت فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: در جایزه کتاب سال خوزستان 8 عنوان کتاب به مرحله دوم راه یافت.

مجید منادی، سرپرست معاونت فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خوزستان، درباره این دوره جایزه کتاب سال خوزستان بیان کرد: تعداد 65 اثر به دبیرخانه جشنواره رسید که از پس از تفکیک و موضوع بندی آثار در گروه‌های مختلف علمی ،داوری توسط خانه کتاب و ادبیات ایران انجام شد.

وی با اشاره به داوری آثار افزود: هر داور پس از بررسی فرم داوری تعداد 2 اثر را مورد ارزیابی قرار داد و از بین این تعداد آثار  2 اثر به عنوان برگزیده و 5 اثر به مرحله شایسته تقدیر راه یافت.

وی درباره معیارهای داوری عنوان کرد: رعایت استاندارها در ذکر منابع و ماخذ ، بالا بودن عیار علمی محتوای کتاب، بهره‌مندی از قدرت تحلیل و استتاج ، دستور زبان و گزینش آثار ، پاکیزگی و آراستگی کتاب از حیث حروفچینی ، صفحه‌آرایی از جمله موارد اصول داوری بود.

منادی افزود: در بخش خوزستان شناسی نیز تعداد 12 اثر از سوی سه داور در حال بررسی است و به زودی آیین اختتامیه این جایزه در اهواز برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها