یکشنبه ۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۶
انتشار 116 هزار و 800 نسخه کتاب در کردستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از چاپ 160 عنوان کتاب در نیمه نخست سال جاری در استان خبر داد و گفت: این تعداد عنوان کتاب در 116 هزار و 800 جلد در دسترس علاقه‌مندان به مطالعه قرار گرفته است.

علی‌اصغر دریایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در کردستان اظهار کرد: 116 هزار و 800 شمارگان کتب منتشره استان کردستان در نیمه نخست سال جاری است که در قالب 160 عنوان به چاپ رسیده است.

وی با اشاره به تفکیک کتاب‌های چاپ مجدد و چاپ نو ادامه داد: از این تعداد، 10 عنوان کتاب چاپ مجدد و 150 عنوان تالیف و چاپ جدید هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان همچنین 67 عنوان کتاب چاپ شده استان در سال جاری را شامل کتاب‌های کُردی و مابقی را نیز به زبان فارسی اعلام کرد.
 
دریایی به اهمیت و جایگاه کتاب در جامعه نیز اشاره و عنوان کرد: کتاب مهم‌ترین عنصر فرهنگی است و حمایت از کتاب و کتابخوانی وظیفه همه مسئولان است و باید از ترویج فرهنگ مطالعه در کشور حمایت شود.

وی با بیان اینکه توسعه جوامع در گرو توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی و بالا رفتن سرانه مطالعه افراد جامعه است، افزود: تلاش می‌کنیم فضایی فراهم شود که ناشران کتاب‌های بیشتری از نویسندگان استان به چاپ برسانند و مسائل و مشکلاتی که پیش روی فعالان این حوزه است به حداقل برسد.

دریایی تاکید کرد: برای رشد و شکوفایی جامعه لازم است آحاد مردم کتاب‌خوانی را سرلوحه زندگی خود قرار دهند و از اثرهای نویسندگان کشور حمایت شود تا شاهد شکوفایی فرهنگ کتاب‌خوانی در جامعه باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها