سه‌شنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۸
راهیابی 14 قصه‌گو برتر کردستانی به مرحله منطقه‌ای جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی

مرحله استانی بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در سنندج برگزار شد و 14 قصه‌گوی شایسته تقدیر و راه‌یافته به مرحله منطقه‌ای این جشنواره معرفی شدند.

حمیدرضاگوهری، سرپرست کانون استان کردستان در حاشیه اختتامیه مرحله استانی بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در سنندج به خبرنگار‌(ایبنا) گفت: جشنواره قصه‌گویی با هدف تقویت حوزه‌های ارزشی و تربیتی جامعه و حفظ این میراث گران‌بها و انتقال آن به نسل‌های آینده با رقابت سازنده شرکت‌کنندگان در روزهای ۲۴ و ۲۵ مهرماه جاری در سنندج برگزار شد.

وی با بیان اینکه این جشنواره با شعار «قصه صدای زندگی است» در دو بخش رقابتی و غیر‌رقابتی برگزار شد، عنوان کرد: در جشنواره امسال 151 اثر در بخش‌های ملی، آیینی، سنتی و زبان اشاره در جشنواره قصه‌گویی شرکت و  پس از مراحل بازبینی و داوری در نهایت 23 اثر به مرحله استانی جشنواره راه پیدا کردند.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان اعلام کرد: پس از رقابت در بخش‌های بزرگسال 3 اثر، آیینی و سنتی 3 اثر، کودک و نوجوان 3 اثر، پدربزرگ و مادر بزرگ 3 اثر و زبان اشاره 1 اثر به مرحله منطقه‌ای که در اصفهان برگزار می‌شود راه پیدا کردند. 

گوهری با اشاره به برگزیدگان استانی این دوره از جشنواره ادامه داد: براین اساس هیئت داوران جشنواره در بخش پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، محمود بیور را به‌عنوان نفر اول، سعدیه خلیلی نفر دوم و  شریف محمدی را به‌عنوان نفر سوم معرفی کردند.

شینا میره‌کی نفر اول، هانیه رحیمی نفر دوم آذین ابراهیمی به‌عنوان نفر سوم در بخش اعضا از سوی هیات داوران مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی انتخاب شدند.

هیات داوران جشنواره سپیده فدایی را در بخش زبان اشاره به‌عنوان نفر سوم و طاهره اصفهانی را به‌عنوان نفر سوم در بخش آیینی سنتی معرفی کردند و در این بخش‌ها نفر اول و دوم معرفی نشدند.

در بخش بزرگسال جشنواره داوران از مینا عسکری به‌عنوان نفر اول، پرشنگ سنگین آبادی به‌عنوان نفر دوم و مهری اسدی به‌عنوان نفر سوم تقدیر کردند.
 

در بخش اعضا مونا رضایی، در بخش بزرگسال صبری رحیمی و وحید خدا‌ بنده‌لو شایسته تقدیر مرحه استانی جشنواره قصه‌گویی شدند.

به گزارش ایبنا؛ داوری مرحله استانی جشنواره در کردستان را ماریا احمدی، کلثوم عثمان‌پور و یوسف کریمی از استادان و کارشناس حوزه‌ی  قصه و قصه‌گویی بر عهده داشتند.

بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با شعار «قصه صدای زندگی است» در دو بخش رقابتی و غیررقابتی سراسر کشور اجرا و در آیینی ‌همزمان با شب یلدا،  قصه‌گویان منتخب معرفی خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها