شنبه ۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۷
آغاز داوری آثار بیستمین دوره جایزه قلم زرین از فروردین 1401/ هنوز امکان مالی برای جداسازی حوزه‌های کودک و نوجوان فراهم نیست

محسن پرویز، رییس هیات مدیره انجمن قلم ایران با اشاره به تعیین دبیر و نیز داوران بیستمین دوره جایزه قلم زرین از آغاز داوری آثار در فروردین سال آینده خبر داد.

محسن پرویز در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اعلام این خبر عنوان کرد: 14 تیر 1401 به روال سال‌های گذشته شاهد برگزاری مراسم اختتامیه و معرفی و تجلیل برگزیدگان جایزه قلم زرین خواهیم بود. این جایزه به بیستمین دوره رسیده و دبیری آن را مریم مقانی بر عهده گرفته و داوران نیز مشخص شده‌اند.

رییس هیات مدیره انجمن قلم ایران افزود: فروردین و اریبهشت 1401 داوری آثار رسیده به دبیرخانه جایزه انجام می‌شود و روز قلم شاهد برگزاری مراسم اختتامیه این رویداد فرهنگی خواهیم بود.

وی تصریح کرد: در جایزه قلم زرین ساختار و محتوای آثار با دقت و وسواس علمی و بدون هیچ حب و بغض در پنج رشته شامل نقد و پژوهش ادبی، داستان بزرگسال، شعر بزرگسال، داستان کودک و نوجوان و شعر کودک و نوجوان مورد داوری قرار می‌گیرند.

پرویز با بیان اینکه میزان جایزه بیستمین دوره جایزه قلم زرین بر اساس میزان بودجه اختصاصی تعیین و اطلاع‌رسانی خواهد شد، افزود: از دو دوره پیش، داوران بر ضرورت تفکیک حوزه کودک از نوجوان تاکید کرده‌اند که هنوز به دلیل شرایط مالی امکان این تفکیک فراهم نشده است که امیدواریم در دوره‌های بعد بتوانیم این تفکیک را اعمال کنیم.

جشنواره قلم زرین که نخستین برگزیدگان خود را در  ۱۴ تیر ۱۳۸۱ معرفی کرد ابتدا دوسالانه بود؛ اما از سال ۸۷ هر سال زیر نظر انجمن قلم ایران برگزار شده است.

اختتامیه این جشنواره فرهنگی هر سال با استقبال پرشور اهالی کتاب و فرهنگ در روز قلم برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها