پنجشنبه ۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳
کتاب بریل در کتابخانه‌های مهاباد وجود ندارد

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهاباد گفت: کتابخانه‌های این شهرستان با وجود زیرساخت‌های مناسب و تجهیز به یک‌هزار جلد کتاب گویا، کتاب بریل ندارند.

چیا قادری؛ رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهاباد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: کتابخانه‌های این شهرستان با وجود زیرساخت‌های مناسب و تجهیز به یک‌هزار جلد کتاب گویا، کتاب بریل در کتابخانه‌های ندارند.

وی افزود: در سال‌های گذشته «ناصر آغابرا» شاعر و نویسنده روشن‌دل اهل مهاباد که تخلص شعری وی «ژاکاو» بود، تنها عضو فعال نابینای کتابخانه‌های مهاباد بوده که اوایل سال جاری بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی مهاباد با بیان اینکه اکنون یک‌هزار جلد کتاب گویا به‌صورت لوح فشرده در سه کتابخانه عمومی این شهرستان موجود است، گفت: این کتاب‌های گویا در قالب موضوع‌های مختلف موجود بوده و در در صورت درخواست در اختیار افراد نابینا و کم‌بینا قرار می‌گیرند.

قادری ادامه داد: استقبال روشندلان مهابادی از کتاب‌های گویا بسیار ضعیف بوده و طی یک سال گذشته هیچ کتاب گویا و لوح فشرده از طرف روشندلان و کم بینایان این شهرستان امانت گرفته نشده است.

وی افزایش تنوع مطالب بخش نابینایان و کم‌بینایان، حمایت از آنان و فراهم کردن امکانات لازم و زیرساخت‌ها برای دسترسی آسان را ازجمله عواملی عنوان کرد که می‌تواند علاقه این قشر از جامعه را به فرهنگ کتابخوانی و مطالعه بیشتر کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها