چهارشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸
خانه موزه اخوان ثالث مجازی افتتاح می‌شود

علیرضا آقائی، از افتتاح مجازی خانه موزه اخوان ثالث، مقارن با هفته ولایت خبر داد و از عموم مردم دعوت کرد با تولید ویدئو از شعر‌خوانی‌های خود در این آئین مشارکت کنند.

علیرضا آقائی، مدیر‌عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، درباره جزئیات افتتاح رسمی خانه موزه اخوان ثالث، بیان کرد: در معاونت امور فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران، کمیته ویژه برای افتتاح رسمی خانه موزه اخوان تشکیل شده‌ و شرکت توسعه فضای‌های فرهنگی از اعضای این کمیته است. انتخاب یکی از روز‌های هفته ولایت گزینه اصلی برای افتتاح رسمی خانه موزه اخوان ثالث، اعلام شده‌است.
 
وی با اشاره به دیگر تصمیم کمیته خانه موزه اخوان ثالث، افزود: یکی دیگر از تصمیمات کمیته خانه موزه اخوان‌ثالث با توجه به شرایط کرونایی، افتتاح عمومی و رسمی در قالب مجازی است. برای این منظور کمپین با # خانه امید، ایجاد شده و شب اخوان ثالث با حضور ادبا نیز برگزار خواهد شد. پیش‌بینی می‌‌شود از اول مرداد‌ماه مجموع برنامه‌‌های افتتاح مجازی آغاز خواهد شد. مردم می‌توانند با ارسال ویدئو شعر‌خوانی و یا نقاشی‌شعر در این برنامه‌ها مشارکت داشته باشند.       
 
آقائی با بیان این مطلب که افتتاح خصوصی خانه موزه اخوان ثالث را نیز خواهیم داشت، ادامه داد: مراسم افتتاح خصوصی خانه موزه اخوان ثالث با حضور مسئولان شهری و مسئولان فرهنگی نیز خواهیم داشت. این مراسم زنده از شبکه‌های تلویزیونی خصوصی برگزار خواهد شد.

وی درباره نصب سردیس و تندیس اخوان در خانه موزه  گفت: احتمالا 20 تا 25 تیر‌ماه سردیس برنزی و یک مجسمه مومی از مرحوم اخوان در حیات منزل این شاعر آماده نصب خواهد شد. لوازم مختلف این خانه موزه و سردیس و مجسمه همانند منزل سیمین و جلال با نصب زنجیر، محافظت خواهد شد.
 
آقائی، درباره زمان احتمالی بازدید عموم مردم از خانه موزه اخوان ثالث افزود: با توجه به اینکه در موزه‌ها با پروتکل‌های بهداشتی همچنان رو به مردم باز است، امکان پذیرش عمومی مردم بعد از افتتاح مجازی خانه موزه اخوان وجود دارد؛ درغیر‌این صورت اگر مممنوعیت‌ها شدید‌تر شود امکان بازدید وجود ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها