دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵
مصلا انتخاب بهتری برای نمایشگاه کتاب تهران است

مدیر نشر نیماژ با اشاره به نواقص شهر آفتاب و پیشرفت عملیات عمرانی در مصلای تهران، بازگشت نمایشگاه کتاب تهران به مصلا را اتفاقی مناسب و مثبت خواند.

علیرضا اسدی، مدیر نشر نیماژ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) درباره اخبار منتشر شده مبنی بر تغییر مکان برگزاری سی‌و‌یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: با‌توجه به اخبار، ظاهر امر نشان می‌دهد که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برگزاری نمایشگاه سال 97 در شهرآفتاب با توجه به تفاهم‌نامه مشترک با شهرداری تهران مشکلی ندارد؛ اما ظاهرا شهرداری نتوانسته طی سه سال مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب را تکمیل کند.
 
این فعال حوزه نشر ادامه داد: با توجه به اینکه آماده‌‌سازی و رفع نواقص از سوی شهرداری کار دشواری نیست، به نظر می‌رسد که این نهاد تمایل چندانی برای برگزاری نمایشگاه در این مجموعه ندارد و ملاحظات و سیاست‌های دیگری در کار است.
 
اسدی در ادامه با اشاره به تذکر مکرر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جریان سی‌‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به شهرداری برای تکمیل شهر آفتاب افزود: صنعت نشر به دلایل مختلف از‌جمله نوسانات قیمت کاغذ و مشکلات مختلف از یک سو نیازمند مراقبت و از سوی دیگر نیازمند آسیب‌شناسی است؛ بنابراین به نظر می‌رسد که برای این حوزه باید با رویکرد علمی و سنجیده تصمیم‌گیری کرد.  
 
مدیر نشر نیماژ با اشاره به کاهش میزان مخاطب نمایشگاه به‌عنوان بزرگترین رویداد فرهنگی در دو دوره گذشته گفت: برگزاری نمایشگاه در شهر آفتاب به دلیل طول مسافت، موجب کاهش مخاطب شده است و از سوی دیگر با توجه به عملیات عمرانی در مصلا احتمال حضور ناشران کودک و نوجوان و دانشگاهی، زیر سقف بیشتر شده است.
 
اسدی با اشاره به تعیین فرصت 10 روزه شورای سیاستگذاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برای تکمیل شهر‌آفتاب به شهرداری ادامه داد: به‌نظر می‌رسد که در این فرصت ده‌‌روزه تصمیم و برنامه‌ریزی خاصی از سوی شهرداری برای مجموعه نمایشگاهی شهرآفتاب اتخاذ نخواهد شد. بنابراین فکر می‌کنم مصلا انتخاب بهتری برای نمایشگاه کتاب باشد.
 
مدیر نشر نیماژ افزود: ناشران مطرح کشور نسبت به بازگشت نمایشگاه به مصلا ابراز رضایت می‌کنند چراکه طی دو دوره گذشته بیش از 50 درصد مخاطبان‌شان ریزش داشتند.
 
اسدی تاکید کرد: مراجعه مخاطبان به مصلا کار سخت و پیچیده‌ای نیست و حتی کتاب‌دوستان شهرستانی نیز باوجود سیستم حمل‌ونقل شهری که برای شهر آفتاب در نظر گرفته شده است، راحت‌ترند که به مصلا بیایند تا شهر آفتاب.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
    احسنت. خیلی خوب

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها