جمعه ۱۰ تیر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۲
تازه‌های نشر دفاع مقدسی در هفته‌ای که گذشت

طی هفته‌ای که گذشت 7 کتاب تازه منتشر شده یا بازنشر شده در حوزه فرهنگ مقاومت و دفاع مقدس در خبرگزاری کتاب معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ در هفته‌ای که گذشت (چهارم الی دهم تیر) کتاب‌های مختلفی در حوزه دفاع مقدس رونمایی و منتشر و بازنشر شدند. که بعضی از این کتاب‌ها به دلیل اهمیت‌شان در ایبنا معرفی شدند.

این کتاب‌ها در حوزه‌های مختلفی همچون سرگذشت نامه، داستانی و رمان و کودک بودند. در ادامه مروری مختصر بر آنها را از نظر می‌گذرانید:  

 
علمدار ثار الله
یکی از اخبار این هفته را می‌توان انتشار کتاب «علمدار ثار الله» دانست. این اثر از سوی موسسه فرهنگی هنری قدر ولایت منتشر شد و این کتاب روایتی از زندگی شهید یونس زنگی آبادی است.
شهید یونس زنگی‌آبادی است که در هشت سال دفاع مقدس شرکت و در عملیات کربلای ۵ به شهادت رسید. این کتاب توسط موسسه فرهنگی هنری قدرولایت در ۲۲۰ صفحه با قطع رقعی با تصاویر رنگی در پایان کتاب، با قیمت ۴۰ هزار تومان منتشر شده است. این کتاب به قلم محسن بغلانی دوره‌های مختلف زندگی این شهید را از کودکی تا شهادت، در چهار فصل، معرفی و به ویژگی‌های اخلاقی وی پرداخته است. (لینک)

 
این آمدن نبود
کتاب «این آمدن نبود» درباره زندگی‌نامه فرماندة گردان سلمان لشکر قدس گیلان؛ شهید علی‌رضا خلوص دهقان‌پور است که  به تازگی روانه بازار نشر شده است. این کتاب توسط انتشارات 27 بعثت در 208 صفحه با قطع رقعی با تصاویر رنگی در پایان کتاب، با قیمت 52 هزار تومان منتشر شده است. این کتاب به قلم حمیده عاشورنیا دوره‌های مختلف زندگی این شهید را از کودکی تا شهادت، در یازده فصل، معرفی و به ویژگی‌های اخلاقی و زندگی فردی و مبارزات وی پرداخته است. (لینک)

 در مکتب مصطفی
در هفته‌ای که گذشت چاپ چهاردهم کتاب «در مکتب مصطفی» منتشر شد، مصطفی صدرزاده متولد سال ۱۳۶۵ بود، او از سن ۱۳ سالگی در پایگاه بسیج مسئولیت و فعالیت‌های مختلف در کار تربیتی داشته است. این کتاب نوشته جمال یزدانی از سوی انتشارات «راه یار» با شمارگان ۲ هزار نسخه راهی بازار نشر شده است. (لینک)

 
به وقت پروانه شدن
این کتاب نوشته شهنار آلوش از سوی انتشارات اردیبهشت منتشر شده است. این کتاب داستان ایثار و روایت هشت سال دفاع مقدس رزمنده‌ای سیزده‌ساله را به تصویر می‌کشد. این کتاب پس از مقدمه به موضوع به وقت پروانه شدن پرداخته است. سپس در هفت فصل عشق به خانواده و وطن، آغاز جنگ تحمیلی ایران، وارد شدن توحید به بسیج، حکومت عشق جان گرفت، اسطوره‌های دفاع مقدس، دختران آفتاب و شب است و بی‌قراری از هر سو آمده است. (لینک)

 
و دریا آتش گرفت
این کتاب  به قلم فاطمه سلطانی ضمن پرداختن به واقعه ربوده شدن احمد متوسلیان، فرمانده لشکر 27 محمد رسول الله‌(ص) از سوی حزب سکولار فالانژها در لبنان به شرح زندگی شهید محمد اویسی از مربیان آموزشی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می‌پردازد.
 
نویسنده با اضافه کردن شخصیت ضد‌قهرمان به نام یوزف به داستان، تقابل بین حق و باطل را به خوبی به رشته تحریر در آورده است. شهید محمد اویسی در حادثه سیل سد کرج در دوره آموزشی به همراه 27 تن از پاسداران و ارتشی‌ها به شهادت رسید. این کتاب نخستین کتاب برگرفته از زندگی این شهید است. (لینک)
 
 
موقعیت سردار ملات
کتاب «موقعیت سردار ملات» رمان طنز دفاع مقدس اثری که برای نوجوانان آماده شده از سوی نشر مطاف عشق منتشر شد. نویسنده در کتاب یاد شده فضای جبهه و جنگ را با قلم طنز برای مخاطبان نوجوان بیان می‌کند. موضوع کتاب شخصیت اصلی داستان به نام «حسین پاینده» که یک شاگرد بنای نوجوان قمی است، عاشق شهرت است و با شروع جنگ، جبهه و فضای آن را زمینه‌ای مناسب برای شهرت و معروفیت و محبوب شدن می‌یابد.
 
موقعیت سردار ملات در ۲۰۰ صفحه و در ۱۲ فصل به قلم علی مهر و با تصویرگری سعید رزاقی و توسط انتشارات مطاف عشق منتشر شده است. (لینک)

 
نقبی بر درس‌ها و دستاوردهای جنگ
کتاب «نقبی بر درس‌ها و دستاوردهای جنگ» توسط انتشارات مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس منتشر و وارد بازار نشر شد. کتاب شامل مقدمه و سه فصل کلی در 520 صفحه است. فصل اول گفتگو با فرماندهان سپاه است. نویسنده با 11 تن از فرماندهان سپاه گفتگو کرده است. فصل دوم شامل گفتگوها با فرماندهان و امیران ارتش است که با 7 تن از آن‌ها گفتگو انجام شده است. فصل سوم نیز مربوط به گفتگوها با شخصیت‌های غیر نظامی است.
 
در این کتاب به چگونگی شکل‌گیری حوزه مسئولیت افراد مورد مصاحبه، چرایی روی دادن اتفافات در آن مقطع زمانی و تبیینی از نتایج آن دوره از مسئولیت این افراد پرداخته شده است. (لینک)

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها