سه‌شنبه ۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱
اطلس منظوم «دفاع مقدس» با زبانی نزدیک به شاهنامه منتشر شد

کتاب «دفاع مقدس» یک اطلس منظوم است که زبانی نزدیک به شاهنامه دارد که در آن عملیات‌های مهم دفاع مقدس به زبان شعر سروده شده است.

 به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «دفاع مقدس» سروده ولی الله فتحی است که در آن درباره عملیات‌های مهم دفاع مقدس به زبان شعر و نزدیک به شاهنامه مطالبی به قلم شاعر بیان شده است.

این کتاب 11 فصل دارد و شامل 500 صفحه است و از نگاه فتحی خلاصه‌ای از رشادت‌های رزمندگان در جنگ تحمیلی است. این اثر توسط نشر انتخاب منتشر شده است.
 
مروری بر سلحشوری‌های رزمندگان با زبان شعر
پیشتر این شاعر در خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) حضور پیدا کرده بود و در مورد این اثر توضیح داده بود. فتحی در معرفی اثر تازه‌اش که نام کامل آن «دفاع مقدس؛‌کتابی برای ارتشیان، سپاهیان، بسیجیان، جهادگران و تمام مردم ایران» گفته بود: در اوایل جنگ تحمیلی و در طول جنگ به واسطه پست سازمانی به مناطق جنگی سرمی‌زدم و موارد زیادی از جانفشانی‌های فرزندان دلیر ایران را از نزدیک شاهد بوده‌ام. با دیدن وضعیت خرمشهر و غارت کالا و خرابی منازل مردم و زجری که مردم و رزمندگان اسلام در طول جنگ کشیده بودند خودبه خود و ناخودآگاه اشک از چشمان جاری می‌شد. هزاران سرباز و سپاهی و بسیجی، جهادی و نیروهای عاشق به جنگ دشمن و استکبار رفتند و شهید شدند تا ما و کشور و دینمان پابرجا بماند. (لینک)
 
کتاب شامل عملیات‌های آفندی و پدافندی
فتحی تاکید کرده بود که در این کتاب به تمام عملیات‌های آفندی و پدافندی دفاع مقدس اشاره شده و در پایان هر شعر نتیجه‌ و پیامدهای هر عملیات ذکر شده است. از ویژگی‌های دیگر کتاب از نگاه شاعر اثر اینکه شرح منظومی از تمام عملیات‌های دفاع مقدس به ترتیب زمان است و در انتها به جهادگران و چگونگی تشکیل جهاد سازندگی نیز اشاره شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها