سه‌شنبه ۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
مجموعه 10 جلدی «ویژگی‌های کارآفرینان» رونمایی شد

آئین رونمایی از مجموعه 10 جلدی «ویژگی‌های کارآفرینان» نوشته فردین شورج و هادی مورخ، دوشنبه دوم اسفندماه 1400 در مرکز همایش‌های شرکت بازرسی صنعتی IGI، برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در این مجموعه که به بیان ویژگی‌های کارآفرینان که در واقع موتور محرکه هر اقتصادی هستند،  می‌پردازد، صفحه اول هر جلد به معرفی یک کارآفرین ملی اختصاص دارد.
 
معرفی آسان و ملموس ویژگی‌های کارآفرینان به جامعه
فردین شورج، یکی از نویسندگان این مجموعه ده جلدی، استاد دانشگاه و کارآفرین آموزشی، در بیان اهداف خود از تالیف این اثر، بیان کرد: با آشنایی ویژگی‌های کارآفرینان حداقل سه منفعت نصیب مطالعه‌کنندگانی که قصد کارافرینی دارند، می‌شود: 1- شناخت توانایی خود 2- تعیین مسیر فعالیت کارافرینانه 3-برنامه‌ریزی برای کارافرین شدن.
 
وی افزود: پژوهشگران بیش از 100 ویژگی از کارافرینان را شناسایی و معرفی کرده‌اند که بسیاری از این ویژگی‌ها عمومی نیستند، لذا در تألیف این کتاب به بیان 10 ویژگی خاص که همه کارآفرینان حائز آن هستند، پرداخته‌ایم. هرجلد از این مجموعه در حدود 40 صفحه تنظیم شده تا بتواند بهتر مورد استفاده دوستداران کارآفرینی قرار گیرد.
 
شورج در بخش دیگری از سخنانش گفت: به لحاظ ویژگی‌های عمومی جامعه ما که متأسفانه کتاب بسیار مظلوم بوده و سرانه مطالعه و کتابخوانی در کشور بسیار ناچیز است، به تدوین این کتاب کاربردی پرداختیم تا قبل از مرحوم شدن این مظلوم، در حد خود کار مفیدی کرده باشیم. لذا تلاش کردیم که ویژگی کارآفرینان را به شکل آسان و ملموس به جامعه علمی معرفی کنیم.
 


این کارآفرین آموزشی اظهار کرد: در نگارش این کتاب 10 کارآفرین ملی و برتر کشور به لحاظ علاقه‌ای که شخصا به کتاب و مطالعه داشتند، همکاری داشته و با کمال خضوع توصیه‌هایی به کارافرینان تازه‌کار داشتند.
 
کارآفرینان؛ عاملان ترقی و توسعه اجتماع
هادی مورخ، دیگر مولف این مجموعه که علاوه بر پژوهشگری به امر کارآفرینی در صنعت تولید قند و شکر مشغول است، در بیان انگیزه خود از تالیف این کتاب، گفت: از آنجایی که کارآفرینان  انسان‌هایی خاص و دارای ویژگی‌های منحصر‌به ‌فرد هستند که آن‌ها را از سایر مردم جامعه متمایز می‌کند، پرداختن به آن‌ها باعث رشد اقتصادی و برنامه‌ریزی بهتر برای آمادگی به کارزار کارافرینی می‌شود.
 
وی ادامه داد: کارآفرینان به‌عنوان عاملان ترقی و توسعه اجتماع، متأسفانه از مظلومترین انسان‌های جامعه ما هستند. آن‌ها علاوه بر تلاش و کوشش بی‌وقفه، علی‌رغم انتظاراتی که  عامه مردم  از آن‌ها دارند، کمتر از طرف مسِئولان حمایت می‌شوند. کارآفرینان با حداقل حمایت‌های مورد نیاز، یکه‌تازان ترقی جامعه‌اند، لذا شناخت ویژگی‌های آن‌ها می‌تواند راهگشای دوستداران کارآفرینی و کارآفرینان جوان باشند.
 
این نویسنده و پژوهشگر با قرائت صفحه‌ای از جلد اول کتاب، اظهار کرد: ما این کتاب را تقدیم می‌کنیم به کارآفرینان بی‌توقع؛ آنانکه امروز خود را به تلاش و کوشش می‌گذرانند تا آینده مردم ساخته شود. این مجموعه را تقدیم می‌کنیم به آنانکه به آرزوهاشان قول رسیدن دادند.  
وی در پایان ابراز امیدواری کرد که مطالعه این کتاب عاملی باشد برای راهگشایی مسیر کارآفرینان جوان که بتوانند در طی راه پرپیچ وخم کارآفرینی، مشکلات را بشناسند و آگاهانه در این مسیر گام بردارند.
 


کارآفرینان اگر نتوانند راهی بیابند، حتما راهی را می‌سازند
الهام ورزندیان؛ کارآفرین ملی و تولیدکننده ماهیان زینتی و گیاهان آبزی نیز در بخشی از این برنامه، در سخنانی کوتاه به بیان شیوه کار خود در طول سالیان اشتغال به تولید و مشکلات موجود در مسیر راه خود پرداخت. وی در بخشی از سخنانش به سختکوشی و تلاش خود به‌عنوان یک کارآفرین زن اشاره و بیان کرد که کارآفرینان هرگز عقبگرد را نمی‌پذیرند و اگر نتوانند راهی بیابند، حتما راهی را می‌سازند.
 
صمد دادگر از گروه صنعتی  گلسار فارس؛ غلامحسین حاجی آقازاده از هلدینگ حاجی آقازاده؛ محمد اسماعیل کاویان از گروه مواد غذایی بدر؛ ایوب پایداری از گروه بستنی میهن؛ خانم دکتر سلحشور کردستانی استاد دانشگاه و مخترع چسب پلیمیری؛ عبد الجواد قناد و علیرضا چیت‌ساز زاده از گرو ه تولیدی نهاده‌های دامی کنجاله‌ساز؛ عباسعلی رضایی از گروه تولیدی کویر موتور و جمعی از استادان دانشگاه و مدیران سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی و خصوصی، از حاضران در این همایش بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها