یکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۳
حوزه هنری بیجار از «ساعت هفت»یک شاعر رونمایی کرد

مجموعه اشعار طاهره تختی، شاعر بیجاری با عنوان «ساعت هفت» از تولیدات حوزه هنری کردستان، همزمان با هفتمین روز دهه مبارک فجر با حضور فرماندار و امام جمعه بیجار رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کردستان، رئیس حوزه هنری شهرستان بیجار در این مراسم که امروز در محل سالن فرهاد اصلانی مجموعه امیر نظام گروسی برگزار شد، با تبریک ایام الله دهه مبارکه فجر گفت: حمایت از تولید آثار هنری متناسب با مفاهیم انقلاب اسلامی از اولویت‌های حوزه هنری است.

سیدعبدالرضا خضری ادامه داد: کتاب «ساعت هفت» مجموعه اشعار آیینی شاعره توانمند بیجاری طاهره تختی از تولیدات واحد آفرینش‌های ادبی است که با حمایت کامل حوزه هنری توسط انتشارات پرهیب در 98 صفحه با شمارگان 1200 نسخه به چاپ رسیده است.

وی با اشاره به دیگر آثار این شاعره کردستانی ادامه داد: کتاب «پیمانه احساس» مجموعه دیگری از آثار این هنرمند است که این اثر نیز با حمایت حوزه هنری چاپ و منتشر شده است.
 

خضری، حمایت از هنرمندان متعهد و انقلابی را از اولویت‌های حوزه هنری عنوان کرد و گفت: در بخش تولید آثار مکتوب تاکنون آثاری از علی احسان فریدونی با عنوان «سلام ای ماه مادر زاد من»، مهدی صفی‌یاری با عنوان «بعد از تو آفتاب به دردی نمی‌خورد»، محمد رحیمی رضوان با عنوان «یه‌ی ته‌سبیه دلداری» با زبان گروسی، اکرم بهرامچی با عنوان «جای پای خدا» با حمایت کامل حوزه هنری از هنرمندان شاعر بیجاری منتشر شده است.

رئیس حوزه هنری بیجار همچنین به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت شعر اشاره کرد و گفت: معظم‌له فرموده‌اند پدیده شعر یکی از معجزات آفرینش است، یکی از معجزات عالم خلقت همین پدیده شعر است؛ مثل خود بیان، بیان هم یکی از برترین معجزات پروردگار در عالم آفرینش است.

وی بر همین مبنا تأکید کرد: زبان هنر گویاترین و شیواترین راه انتقال پیام است که باید در جهت گسترش هنردر جامعه تلاش کنیم.

انقلاب اسلامی ایران، جهان را متحول کرد
امام جمعه بیجار نیز در این مراسم با تبریک فرا رسیدن چهل و دومین سالگرد پبروزی انقلاب اسلامی گفت: مهم‌ترین و بزرگ‌ترین واقعه عصر حاضر، انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی قدس‌ سره‌الشریف است که زمینه‌ساز تحولات عظیمی در جهان شد.

حجت‌الاسلام مرادی با بیان اینکه توجه به فرهنگ و هنر اسلامی به‌خوبی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نمایان است، ادامه داد: انقلاب با پدید آمدن خود هنر انقلابی را نیز وارد بطن جامعه کرد و در طول 4 دهه گذشته شاهد خلق آثار برجسته هنری برگرفته از پیام انقلاب اسلامی بوده‌ایم.
 

وی افزود: تولید آثار ارزشمند سینمایی، آثار برجسته تجسمی توسط هنرمندان توانمند، آثار مکتوب ادبی متناسب با فرهنگ ایران اسلامی، تولیدات نمایشی و... برگرفته از پیام انقلاب اسلامی زمینه به وجود آمدن هنری به نام هنر انقلاب شده که باید به خوبی این هنر در جامعه رواج پیدا کند.

امام جمعه بیجار با قدردانی از تلاش‌های حوزه هنری در بسط و توسعه هنر انقلابی گفت: حمایت از هنرمندان متعهد به آرمان‌های انقلاب وظیفه‌ای است بر دوش تمام متولیان فرهنگ و هنر و هر گونه کوتاهی در این زمینه امری نابخشودنی است.

دراین مراسم که مهندس ورمقانی فرماندار شهرستان بیجار، سرهنگ رجب‌پور جانشین سپاه شهرستان بیجار، شهبازیان رئیس شورای اسلامی شهر بیجار و نمایندگانی از دستگاه‌های اجرایی و جمعی از هنرمندان عرصه‌های مختلف حضور داشتند، پس از قرائت اشعاری از کتاب توسط طاهره تختی از مجموعه اشعار آیینی ساعت هفت رونمایی به‌عمل آمد و با اهدای لوح و هدیه از کوشش این شاعره توانمند بیجاری تقدیر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها