چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۲
سفر به دنیای علم و فانتزی از «دستوری برای آینده» تا «جنگ نقشه‌ها»

روزنامه گاردین در تازه‌ترین دسته‌بندی خود از دنیای علم و فانتزی، پنج کتاب را برای علاقه‌مندان به این ژانر معرفی کرد از دستوری برای آینده تا نقشه ژن انسان.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گاردین در جدیدترین دسته‌بندی خود، فهرستی از پرطرفدارترین کتاب‌های علمی تخیلی و فانتزی را منتشر کرد. از کیم استنلی رابینسون تا دایان کوک و چشم‌اندازی از مکان‌های مهم ویران‌شده در جهان که در آینده‌ای نزدیک ظهور پیدا خواهد کرد.

دستوری برای آینده
کتاب «دستوری برای آینده»، نوشته کیم استنلی رابینسون است. وی جزو آن دسته از نویسندگانی است که باور دارد داستان و کتاب‌های داستانی می‌تواند جهان را تغییر دهد. کتاب «دستوری برای آینده» هم یک استدلال جسورانه و البته مستند است از اینکه چگونه انسانیت ممکن است با بحران آب و هوایی مقابله کند. در واقع وی ایده‌ها و اطلاعات واقعی را در اثر خود ترکیب کرده است. رابینسون می‌داند که ما نمی‌توانیم توسط قهرمانان خود نجات پیدا کنیم و باید با کار جمعی و البته سخت به هدف برسیم. کتاب «دستوری برای آینده» برای زمان ما نوشته شده است.

موردو
«موردو» نوشته الکس پبی و گالی بگار است. شخصیت ناتان، قهرمان داستان، از فقیر‌نشین‌ها است که می‌خواهد به سرنوشتی خاص دست یابد. ممکن است این اثر به‌نظر خط داستانی پیچیده‌ای داشته باشد، اما ابتکار بی‌وقفه و تخیل نویسندگان باعث شده، منحصربه‌فرد باقی بماند. در حقیقت شما با داستانی حیرت‌انگیز‌ و گاهی شورش‌آور مواجه خواهید شد.


 
سرزمینی جدید
بی و دخترش اگنس، فرصتی برای فرار از شهری خفه‌کننده به یک سرزمین جدید پیدا می‌کنند، جایی که آن‌ها باید مهارت‌های قدیمی بشریت مانند شکار را فرابگیرند. کوک (نویسنده) طنزهای خود را با زیرکی بیان می‌کند و به‌طور ماهرانه مرزهای جدا‌‍کننده انسان و سایر حیوانات را از بین می‌برد.


 
پادشاه در حال طلوع
یک زن نجیب‌زاده و محافظ سابقش از هر وسیله‌ای برای سرنگونی متجاوزان استعمارگر استفاده می‌کنند و انقلاب و آشوبی که خودشان در آن دخیل هستند را رقم می‌زنند. این اثر حاوی داستانی مهیج و اکشن است که نسبت به جلد نخست خود از سرعت و روانی کمتری برخوردار است. کاسن کالندر، نویسنده این کتاب با الهام از ادبیات فانتزی به نگارش این اثر پرداخته است.


 
جنگ نقشه‌ها
هیچ نویسنده‌ای بهتر از مک آولی در ژانر علمی تخیلی نمی‌نویسد. کتاب «جنگ نقشه‌ها» روایت داستانی است روی یک ابرسازه کیهانی که در آینده دور بنا شده است. سازندگان این سرزمین مدت‌هاست که باتوجه به ترک جمعیت از آنجا دور شده‌اند. در آن سرزمین فرسوده، یک قانونگذار، جنایتکار خطرناکی را تعقیب می‌کند.
نقشه‌ها به خطوط ژنی ساکنان اشاره دارند‌ و سرزمین در معرض تهدید «آفت قرمز» است که نویسنده علم زیست‌شناسی را به اشکال جدید وحشتناک بازنویسی می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها