چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸
دیدار مدیرعامل خانه کتاب با فعالان نشر لرستان

مدیرعامل خانه کتاب ایران در نشست تخصصی با جمعی از ناشران و فعالان حوزه کتاب لرستان شرکت کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) از لرستان، نیکنام حسینی‌پور مدیرعامل خانه کتاب ایران صبح امروز(چهارشنبه 8 آبان) در جریان سفر به لرستان، با جمعی از ناشران و فعالان حوزه کتاب این استان دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
در این نشست که مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و کتابخانه‌های لرستان نیز حضور داشتند، ناشران و فعالان چاپ و نشر به بیان مشکلات و دغدغه‌های خود در این حوزه پرداختند.
 
یدالله ستوده، مدیر انتشارات شاپورخواست در سخنانی، گرانی کاغذ و عدم حمایت دستگاه‌های اجرایی از محصولات فرهنگی به‌ویژه کتاب را یک آسیب در حوزه فرهنگ کتاب و کتابخوانی دانست.
 
در ادامه محمدتقی عزیزیان، مدیر نشر پراکنده نیز فعال کردن بخش انتخاب مردمی کتاب سال را یک نیاز اجتماعی دانست و پیشنهاد کرد تا در کنار انتخاب حاکمیتی کتاب سال، یک بخش انتخاب مردمی نیز درنظر گرفته شود.

​نبود خریدهای حمایتی، نبود حمایت پیش از چاپ از آثار نویسندگان لرستان، لزوم تقلیل مدت زمان فهرست‌نویسی کتاب‌ها از سه هفته به یک هفته و بروزرسانی تازه‌های نشر در سامانه خانه کتاب، از جمله مواردی بود که ناشران و فعالان حوزه کتاب در این نشست با نیکنام حسینی‌پور در میان نهادند.

این گزارش تکمیل می‌شود...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها