یکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱
رقابت پرشور قصه‌گویان ایران در ۱۶ استان کشور

هفته پیشِ رو، هفته رقابت‌های پرشور قصه‌گویانی است که از ۱۶ استان کشور، در بخش تخصصی بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی شرکت کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در حالی که رقابت‌های استانی در آذربایجان شرقی، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد،‌ گیلان، مازندران، همدان، فارس، یزد و قزوین پیشتر به پایان رسیده است و برگزیدگان آن معرفی شده‌اند از روز شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۷، رقابت قصه‌گویان استان‌های آذربایجان غربی و کرمانشاه آغاز و یکشنبه ۲۲ مهر، با پایان مسابقه استانی، نفرات برتر این دو استان مشخص خواهند شد.

در این میان شلوغ‌ترین روز بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در بخش استانی مربوط به روز یکشنبه، ۲۲ مهر است که طی آن، رقابت در استان‌های اصفهان، ایلام، بوشهر، تهران، کردستان و هرمزگان آغاز شده است در حالی که علاوه بر پایان مسابقه استان‌های آذربایجان غربی و کرمانشاه، نفرات برتر استان‌های بوشهر و هرمزگان معرفی می‌شوند.

در ادامه مسابقه‌های استانی قصه‌گویی در روز دوشنبه ۲۳ مهر، رقابت قصه‌گویان استان خراسان شمالی و البرز آغاز می‌شود و رقابت قصه‌گویان استان‌های اصفهان و تهران ادامه می‌یابد و تکلیف برگزیدگان استان‌های ایلام، کردستان و خراسان شمالی نیز روشن می‌شود.

بر همین اساس در روز سه‌شنبه ۲۴ مهر، دختران و پسران ۱۴ تا ۱۸ سال، مردان و زنان بالای ۱۸ سال و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های استان‌های اردبیل، زنجان و سمنان در بخش تخصصی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت. در عین حال سه‌شنبه آخرین روز رقابت‌های استان‌های تهران، البرز، اصفهان و سمنان هم خواهد بود.

بر اساس گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، شرکت‌کنندگان بخش قصه‌گویی تخصصی در استان‌های خوزستان، خراسان جنوبی و مرکزی در روز چهارشنبه ۲۵ مهر رقابت خود را آغاز خواهند کرد و مسابقه‌های استانی در استان‌های اردبیل و زنجان به پایان می‌رسد و برگزیدگان این دو استان مشخص می‌شوند.

روز پنجشنبه ۲۶ مهر علاوه بر آغاز جشنواره قصه‌گویی در استان سیستان و بلوچستان، استان‌های خراسان جنوبی، خوزستان و مرکزی، نیز شاهد پایان جشنواره قصه‌گویی خواهند بود.

در همین حال با پایان یافتن رقابت قصه‌گویان در استان سیستان و بلوچستان در روز جمعه ۲۷ مهر، رقابت‌های این هفته از مرحله استانی بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی به پایان خواهد رسید.

بر این اساس هریک از این جشنواره‌ها ۵ شرکت‌کننده برگزیده را در بخش «مردان و زنان بالای ۱۸ سال» به مرحله منطقه‌ای و ۳ شرکت‌کننده را به‌صورت جداگانه در هر یک از بخش‌های «دختران و پسران ۱۴ تا ۱۸ سال» و «پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها» به مرحله کشوری معرفی می‌کنند.

پایگاه اطلاع‌رسانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نشانی www.kanoonnews.ir و جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی به نشانی www.kanoonfest.ir نشانی محل برگزاری این جشنواره‌ها را در استان‌های مختلف اعلام کرده است که به غیر از شهر اصفهان که جشنواره در مجتمع کانون پل فلزی و تهران که در سالن غدیر مرکز آفرینش‌های کانون در خیابان حجاب برگزار می‌شود، مکان برگزاری دیگر جشنواره‌های استانی سالن اجتماعات اداره‌های کل کانون آن استان‌ها اعلام شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها