چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۹
برگزیدگان دومین جایزه «کتاب و سینما» معرفی شدند

برگزیدگان بخش «کتاب و سینما» از سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، چهارشنبه شب در پردیس سینمایی چارسو معرفی و تجلیل شدند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) بخش «کتاب و سینما» امسال برای دومین‌بار در جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران برگزار شد. آثار ارسالی در این بخش در سه قسمت داستانی، انیمیشن و مستند داوری شدند.
 
در سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، در مجموع 56 فیلم در بخش «کتاب و سینما» شرکت کردند که از این تعداد طی سه مرحله داوری، 21 فیلم به مرحله نهایی راه یافتند و 6 اثر نامزد دریافت جایزه شده و در نهایت چهار فیلم به‌عنوان فیلم‌های برگزیده انتخاب شدند.
 
در اختتامیه روز «کتاب و سینما» آثاری که مقام‌های دوم، سوم و چهارم را کسب کردند با اهدای جایزه نقدی، لوح سپاس و تندیس بیست و چهارمین دوره هفته کتاب تجلیل شدند و اثری که حائز رتبه نخست و جایزه بزرگ بخش «کتاب و سینما» شد، در آیین اختتامیه سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، جایزه خود را به مبلغ 15 میلیون تومان به همراه لوح سپاس و تندیس هفته کتاب دریافت خواهد کرد.
 
در بخش پویانمایی هیچ اثری واجد شرایط برای دریافت جایزه تشخیص داده نشد.
 
داوری بخش «کتاب و سینما» در سی و سومین جشنواره فیلم کوتاه تهران را فرزاد مؤتمن، افشین داورپناه و سیدجواد میرهاشمی برعهده داشتند.
 
برگزیدگان دومین جشنواره «کتاب و سینما»

مقام دوم؛ فیلم داستانی«نیستان» به کارگردانی ابراهیم ایرج زاد، اقتباسی از یکی از داستان‌های مجموعه «سه دختر گل‌فروش» اثر مجید قیصری

مقام سوم؛ فیلم داستانی «حفره مشترک» به کارگردانی اسماء ابراهیم‌زادگان، اقتباسی از داستان محمدرضا زمانی که پیش از این در همشهری داستان منتشر شده است.

مقام چهارم؛ فیلم داستانی «حساسیت فصلی» به کارگردانی سعید وکیلی، اقتباسی از داستان هاروکی موراکامی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها