جمعه ۲۸ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۶:۵۵
دیدار با «لیلا از جزیره مجنون» و رونمایی دو اثر دیگر

کتاب‌های «لیلا از جزیره مجنون»، «از جنون تا مجنون» و «فرهنگ جامع تئاتر دفاع مقدس» در آیین‌های جداگانه و به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس رونمایی می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) مجموعه‌ای از تازه‌ترین خبرهای منتشر شده حوزه دفاع مقدس را در گزارش زیر می‌خوانید.

«لیلا از جزیره مجنون»
فرهنگسرای ابن‌سینا، با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، در قالب همایش «هنر و انقلاب» در حضور نویسندگان و شاعران حوزه دفاع مقدس، مجموعه شعر دفاع مقدس با عنوان «لیلا از جزیره مجنون» سروده شبنم فرضی‌زاده را رونمایی می‌کند.

این برنامه ساعت 18، یکشنبه 30 شهریور 1393 در محل فرهنگسرای ابن سینا به نشانی شهرک قدس(غرب)، فاز یک، ابتدای خیابان ایران زمین شمالی برگزار می‌‌شود.
 
رونمایی «از جنون تا مجنون»
کتاب «از جنون تا مجنون» نوشته شده بر اساس خاطرات فرماندهان عملیات بدر و نقش لشکر 27 محمد رسول الله(ص) در این عملیات، دوشنبه 31 شهریور 1393 به کوشش فرهنگسرای سرو، رونمایی می‌شود.
 
این کتاب در دو بخش تدوین شده است. در بخش نخست «از جنون تا مجنون» به کوشش ابوالفضل درخشنده، خاطرات فرماندهان، در بخش دیگر، روایت داستانی آن خاطرات در 20 داستان کوتاه منتشر شده و «حدیث قلم» آن را به چاپ رسانده است.
 
آیین رونمایی «از جنون تا مجنون» ساعت 17 در فرهنگسرای سرو، واقع درخیابان ولی‌عصر (عج)، ضلع شمالی پارک ساعی، کوی ساعی دوم برگزار خواهد شد.

چهارمین فرهنگ‌ تئاتر دفاع مقدس
جلد چهارم «فرهنگ جامع تئاتر دفاع مقدس» یکشنبه، 6 مهرماه 1393 رونمایی می‌شود. این فرهنگ جامع تئاتر با ارائه گاه‌شمار تئاتر دفاع مقدس آغاز شده و پس از معرفی نهادها و سازمان‌های فعال در حوزه تئاتر دفاع مقدس، برنامه‌ها و گزارش‌های عملکرد هر رده را مورد واکاو قرار داده است.

جلد چهارم «فرهنگ‌ جامع تئاتر دفاع مقدس» شامل نمایش‌های رادیویی، تله تئاترها، پرونده فعالیت‌های هنری هنرمندان، پوستر و عکس تئاترهای شاخص دفاع مقدس و نمایه‌سازی می‌شود.

سرپرست پژوهشگران، تدوین‌کننده و مجری طرح این فرهنگ جامع  «مهدی حامد سقایان» استادیار دانشکده هنر دانشگاه تربیت مدرس است و مصطفی حاجی‌قاسمی و ایرج افشاری‌اصل از پژوهشگران این اثر هستند.

مراسم رونمایی این کتاب، ساعت 17 تا 19 در سالن کنفرانس مشاهیر مجموعه فرهنگی تئاتر شهر، واقع در تهران، چهارراه ولی‌عصر(عج)، برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها