سه‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۳
نمایشگاه کتاب به نقطه‌ اتصال اهالی فرهنگ تبدیل شده است

سیدعباس صالحی، در آیین قدردانی از نهادها و سازمان‌های همکار بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از کتاب به عنوان نقطه مشترک و اتصال تمام نهادهای فرهنگی کشور یاد کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) آیین تجلیل از نهادها و سازمان‌های همکار بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به همت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران برگزار شد.

سیدعباس صالحی در این مراسم اظهار کرد: این محفل با هدف تشکر و قدردانی از تمام نهادها و سازمان هایی که در برپایی بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران همکاری لازم را با معاونت فرهنگی به عمل آورده اند، برگزار شده است.

وی توضیح داد: کتاب، نقطه مشترک و اتصال همه نهادهای فرهنگی کشور است. به این معنا که فعایت تمام حوزه ها ی هنری و فرهنگی مانند سینما، تئاتر، موسیقی به کتاب ختم می شود. اگر تمام اهالی فرهنگ جمع شوند، در کانون کتاب به یکدیگر متصل می‌شوند.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که خوشبختانه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به نقطه‌ اتصال اهالی فرهنگ تبدیل شده است، گفت: نمایشگاه کتاب تهران فرصت همکاری جمعی گسترده ای را برای کشور فراهم کرده است. هر ساله سازمان‌های مختلف گردهم جمع می شوند و یک فعالیت تیمی ارایه می‌کنند.

صالحی ادامه داد: برپایی نمایشگاه کتاب تهران یک کار فردی و وظیفه یک سازمان نیست بلکه هم مجموعه‌های داخل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هم مجموعه های خارج از آن اعم از سازمان ها و نهادهای مختلف، دست به دست هم می دهند و این رویداد فرهنگی را برگزار می کنند.

رییس بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: این رویداد عظیم فرهنگی قدرت یک کار جمعی و تیمی را به ما نشان می دهد؛ در یک فرصت چند ماهه پیش از برپایی نمایشگاه کتاب تهران، یک فعالیت جمعی بزرگ اتفاق می افتد که خوشبختانه امسال این اتفاق به صورت مبارکی  رُخ داد.

وی ادامه داد: در برپایی این نمایشگاه، مجموعه‌های مختلفی اعم از همکاران ما در وزارت ارشاد و صنوف نشر و کتاب و هم تمام افرادی که در حیطه های فرهنگی فعالیت می کنند، دخیل بودند. به گونه‌ای که اگر این همکاری ها نبود، ممکن بود آن‌چه که اتفاق افتاده است، متفاوت تر باشد.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: اگرچه در برپایی نمایشگاه کتاب تهران با نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم اما می کوشیم هر سال قدم‌های مثبتی در راستای بهبود سطح کمی و کیفی این نمایشگاه برداریم.

این مقام مسوول در پایان سخنانش از دکتر علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به دلیل همکاری ویژه‌ وی در برپایی بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تشکر و قدردانی کرد و گفت: اگر این همکاری نبود، ممکن بود این دوره از نمایشگاه کتاب تهران به شیوه موفقی که برگزار شد، شکل نگیرد.

70 نهاد و سازمان در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شرکت و همکاری کرده بودند. در این مراسم از نمایندگان این نهادها و سازمان ها قدردانی شد.

آیین تجلیل از نهادها و سازمان‌های همکار بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شامگاه دوشنبه (12 خردادماه) با حضور علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر مسوولان فرهنگی کشور در سالن رودکی تالار وحدت برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها