شنبه ۲۷ آذر ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۲
«راز ماندگاری مثنوی در عصر انفورماتیک» بررسی می‌شود

نشست نقد و بررسی کتاب «راز ماندگاری مثنوی مولانا در عصر انفورماتیک» اثر نسرین جهانگرد عصر امروز(27 آذر) در سرای اهل قلم برگزار می‌شود.\

علی‌محمد صابری، دبیر این نشست در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) توضیح داد: این کتاب توسط نشر علم و در دو بخش منتشر شده است. در بخشی از کتاب راز ماندگاری مثنوی در عصر اطلاعات، موضوعات كلامی، دینی و فلسفی، روان‌شناسی مولانا و رویكرد آن به آموزه‌های عرفانی، مولانا و شمس تبریزی و اثر موسیقایی در هنر بررسی شده و در بخش دوم به تاثیرپذیری مولانا از شعرای گذشته و اثرگذاری اشعار او بر شعرای بعد از خود پرداخته شده است.

وی ادامه داد: چند نکته در این کتاب محور اساسی بحث بوده و برهمین اساس نیز در نشست امروز به این مسائل می‌پردازیم. عشق، ولایت انسان کامل، منازل سلوک، طریقه مولوی در سیر سلوک و اهمیت عصر مولوی در عصر جدید از جمله این مباحث هستند.

وی با تاکید بر تطبیق اندیشه‌های مولانا با فیزیک اتمی در بخشی از کتاب اظهار داشت: بر همین اساس دکتر دانشیار، استاد فیزیک نیز در این نشست حضور دارد و به بررسی این بخش از کتاب می‌پردازد.

نشست «راز ماندگاری مثنوی مولانا در عصر انفورماتیک» عصر امروز(27 آذر) از ساعت 17 تا 19 در سرای اهل قلم واقع در خیابان فلسطین جنوبی، کوچه خواجه نصیر، شماره 2 برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط