چهارشنبه ۶ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۵۲
«گزیده اشعار عرفانی عطار» منتشر می‌شود

«گزیده اشعار عرفانی عطار» عنوان کتاب دیگری از مجموعه 120 جلدی «گزیده آثار بزرگان ادبیات ایران» انتشارات سوره مهر است که با تلخیص اسدالله بقایی منتشر می‌شود._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از پایگاه خبری انتشارات سوره مهر، پس از انتشار سه کتاب « گزیده تحلیلی-تشریحی شاهنامه فردوسی»، « گزیده آثار مولانا » و «گزیده دیوان سعدی»، انتشارات سوره مهر چاپ «گزيده اشعار عرفانی عطار» را با تلخیص بقايی در مجموعه 120 جلدی «گزیده آثار بزرگان ادبیات ایران» در دست انتشار دارد.

بقايی در باره جلد چهارم این مجموعه گفت: «گزيده اشعار عطار نيشابوری» در حال حاضر در مرحله صفحه‌آرايی است و گزيده‌هايی از منطق‌الطير، ديوان غزليات، تذكرة‌الاوليا، الهی‌نامه و اسرارنامه را شامل می‌شود.

وی افزود: نسخه اصلی این اثر حجم زیادی دارد و جوانان رغبتی به مطالعه آن نشان نمی‌دهند. اما اين مجموعه در 300 صفحه و قطع پالتويی منتشر شده است و می‌تواند مخاطب را به مطالعه كتاب ترغيب كند.

بقايی در پایان یادآور شد: در این گزیده، كتاب «منطق‌الطير» در 40 صفحه خلاصه و به عنوان مثال داستان شيخ صنعان كه حجمی در حدود در 50 صفحه داشت در چند صفحه در اين كتاب ارائه شده است، بدون آن‌كه از محتوای داستان كاسته شده باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط