چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۶
«از سبزوار تا سرزمین رویا» به نمایشگاه 23 می‌آید

کتاب «از سبزوار تا سرزمین رویا» روایت خاطرات زندگی و بررسی آثار حمید سبزواری نوشته فاطمه ابراهیمی و فریبا فرشادمهر توسط انتشارات سوره مهرمنتشر و در بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ارائه می‌شود._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از ستاد خبری انتشارات سوره مهر، فاطمه ابراهیمی درباره این کتاب گفت: کتاب «از سبزوار تا سرزمین رویا» از مجموعه کتاب‌های خاطرات مفاخر ایران است که در دو بخش به روایت زندگی و همچنین نقد و بررسی آثار استاد حمید سبزواری، شاعر معاصر می‌پردازد.

وی ادامه داد: در بخش زندگی‌نامه روند زندگی استاد سبزواری از کودکی و نوجوانی ایشان در سبزوار و زندگی در خانواده و تاثیری که خانواده و همچنین پدربزرگ وی در شکل‌گیری افکار و زمینه‌های شاعری او داشته‌اند و تا زمان حال روایت شده است.

ابراهیمی توضیح داد: همچنین در بخش زندگی‌نامه به تحولات تاریخی ایران در آن دوران و از جمله آشنایی سبزواری با آیت‌ الله محمدتقی شریعتی و دکتر شریعتی و آیت الله سید محمود طالقانی و تاثیری که این افراد در نگاه دینی به شعر و مبارزات ایشان داشته‌اند، آمده است.
وی درباره بخش نقد و بررسی آثار سبزواری اظهار داشت: بخش مربوط به نقد و بررسی آثار شعری استاد سبزواری را فریبا فرشادمهر تدوین کرده است و در آن به بررسی روند تاریخی شعر در ایران و همچنین به بررسی شعر نو و اشعار سبزواری با دیدی علمی پرداخته است.

ابراهیمی درباره منابعی که در این کتاب به عنوان مرجع استفاده شده است گفت:بیش‌تر این خاطرات را در مصاحبه با خود استاد و خانواده او به ویژه همسر، دوستان و همکاران ایشان نوشته‌ام. تنها در بخش‌های کوتاهی از جمله بخش مربوط به دکتر شریعتی از کتاب استفاده کرده‌ام که در پاورقی آمده است.

وی روایت داستانی این کتاب را خیلی نزدیک به واقعیت دانست و افزود: سعی کرده‌ام روایت‌ها به واقعیت نزدیک باشند و برای همین چندین بار متن کتاب توسط خود استاد و خانواده و دوستان نزدیک ایشان بازبینی شده است.

ابراهیمی همچنین از ساخت یک فیلم مستند براساس این کتاب خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر شبکه چهار به سفارش گروه روایت فتح فیلمی را از خاطرات حمید سبزواری تهیه کرده است که در بخش‌هایی از این فیلم با بهره‌گیری از متن کتاب من به روایت تاریخچه زندگی استاد می‌پردازد.

زمان صرف شده برای تحقیق و تدوین این کتاب دو سال بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط