دوشنبه ۴ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۵
حضور پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي در نمايشگاه عراق

مدير مسوول انتشارات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي از حضور اين مركز در ششمين نمايشگاه بين‌المللي عراق در دهه نخست ماه شعبان خبر داد و گفت: با توجه به قرار داشتن در روزهاي گرم سال و تعطيلي حوزه‌ها و دانشگاه‌ها، استقبال خوبي از سوي علاقه‌مندان صورت گرفت./

يدالله جنتي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اظهار داشت: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي در غرفه‌اي به نام «المركز العالي للعلوم و الثفافة الاسلاميه» بيش از 50 عنوان از آثار عربي خود را در كنار برخي از كتاب‌هاي عربي موسسه بوستان كتاب عرضه كرد.

وي بيشترين استقبال مخاطبان را از موسوعه‌هاي شهيد اول، علامه بلاغي و امام شرف‌الدين خواند و بيان داشت: در اين نمايشگاه علاوه بر تعداد محدودي از ناشران ايراني، ناشراني از كشورهاي مصر، لبنان، لندن و ... نيز در كنار ناشران عراقي به ارايه آثار خود پرداختند.

مدير مسوول انتشارات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي كمبود مخاطبان تخصصي حوزوي و دانشگاهي را به دليل تعطيلات اين ايام توصيف كرد و گفت: اغلب ناشران اين نمايشگاه آثار خود را با رويكردهاي ديني و مذهبي ارايه مي‌كردند و با اين كه اغلب اين كتاب‌هاي ديني متعلق به شيعه بودند، آثاري از اهل تسنن نيز در اين ميان به چشم مي‌خورند.

جنتي حضور اين مركز را در نمايشگاه بين‌المللي عراق و ارايه آثار عربي با هدف ايجاد تسهيلاتي در ارايه آثار به دست مخاطبان آنها توصيف كرد و گفت: با وجود اين كه چنين نمايشگاهي زمينه‌هاي حضور در كشورهاي گوناگون و ارايه آثار را به ساير مخاطبان فراهم مي‌كند، تعداد محدودي از ناشران ايراني در اين عرصه حضور داشتند و ناشران به‌نام كه آثار برجسته‌اي براي ارايه داشتند، در اين نمايشگاه نبودند.

ششمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب عراق از22 تا 31 تيرماه سالجاري (اول تا دهم شعبان) برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط