دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۹
مجموعه داستاني از نارسيس زهره‌نسب منتشر شد

مجموعه داستان «عبور معطر» نوشته نارسيس زهره‌نسب، توسط نشر هيلا و ققنوس منتشر شد. نويسنده در اين كتاب با تاكيد بر نقش راوي در فضاي بيشتر داستان‌ها، به موضوعات دروني و فردي آدم‌ها و روابط عاطفي آنان در رويارويي با جامعه می‌پردازد._

 به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، «عبور معطر»، كتابي است كه در آن اغلب داستاها از زبان راوي اول شخص روايت مي‌شوند. اين در حالي است كه راوي ها غالبا با تمركز بر زاويه نگاه خودشان نسبت به آدم‌ها و رويدادهاي اطرافشان، موقعيت‌ها را توصيف مي‌كنند و برآنند تا نقش خود را در نسبت با ارتباطشان با اتفاقات موردنظر بازگو كنند. 

استفاده از زباني ساده و خوشخوان، با به كارگيري مولفه‌هايي آشنا براي مخاطب امروز، از ديگر ويژگي‌هاي اين كتاب به شمار مي‌آيد. در حالي كه كاستي‌هايي كه در برخي بخش‌ها حاصل بي‌توجهي به اختصاصات فرمي در نگارش داستان است نيز در برخي داستان‌هاي اين كتاب ديده مي‌شود. 

«تي‌تيش»، «روز ولنتاين»، «عبور معطر»، «آرسنيك»، «كليد»، «قرار»، «داستان نامزدها» و «ببخشيد»، نام برخي داستان‌هاي اين كتاب است.

بخشي از داستان «آرسنيك» اين‌گونه نوشته شده: «تا بيايم بيرون، ‌زنم ديگر توي حياط نيست. توي اتاق،‌ كنار بخاري نشسته و يك استكان چايي شيرين را دارد هم مي‌زند. دلم مي‌خواهد آن چايي مال من باشد. بهش مي‌گويم. بي‌حوصله اشاره مي‌كند كه دست‌هايت را بشور. براي شستن دست،‌ توي آن هواي پر سوز و سرما، هول هولكي شير آب را باز مي‌كنم و شالاپ و شولوپي به راه من‌اندازم...» 

مجموعه داستان «عبور معطر» نوشته نارسيس زهره‌نسب با شمارگان 1100 نسخه از سوي انتشارات هيلا و ققنوس مننتشر شد. 

اين كتاب 104 صفحه‌اي با قيمت 2000 تومان ارايه مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط