جمعه ۳۰ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۲:۵۸
«من آسمان ندارم» راهی بازار نشر شد

دومین مجموعه شعر ابراهیم اکبری دیزگاه با عنوان «من آسمان ندارم» در قالب سپید و کوتاه به تازگی توسط انتشارات فصل پنجم راهی بازار نشر شد./

اکبری دیزگاه در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره این مجموعه شعر توضیح داد: شعرهای این مجموعه در سال گذشته سروده شده‌اند و فضای اغلب آن‌ها عاطفی یا دینی است.

وی درباره تفاوت مجموعه شعر دومش با نخستین مجموعه شعرش با عنوان «قابیل توبه می‌کند» اظهار داشت: سروده‌های این مجموعه به لحاظ زبانی یکدست شده‌اند و موضوع و فضای آن‌ها انسجام پیدا کرده است.

این شاعر دقت و وسواس در انتخاب شعرها برای این مجموعه را در از بین رفتن بازی‌های زبانی و به تعبیر خودش، شلختگی در زبان موثر خواند و افزود: هنوز نمی‌توان بگویم در این شعرها به زبان یا سبکی ویژه رسیده‌ام. این امر مستلزم تجربه‌های بیشتر است.

وی با تاکید بر این امر که شعرهای دومین مجموعه شعرش همگی در قالب کوتاه سروده شده‌اند، یادآور شد: به دلیل کوتاه بودن این شعرها نتوانستم در حیطه فرم و ساختار تکنیک‌های جدید را تجربه و تغییری در سروده‌هایم از این لحاظ ایجاد کنم.

وی در پایان از مجموعه شعر دیگری که توسط انتشارات دفتر شعر جوان در دست انتشار دارد، خبر داد و گفت: سومین مجموعه شعرم «بلبل و بولدوزر عاشق» نام دارد که شامل 80 قطعه شعر در قالب سپید است. همچنین یک مجموعه داستان با عنوان «خرده‌روایت‌هایی در باب چشم» شامل هشت داستان کوتاه نیز توسط نشر ققنوس در دست چاپ است. 

ابراهيم اکبري ديزگاه متولد سال 1360 در روستاي تالش و فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد رشته «اديان شرق» است.  نخستین مجموعه شعر او با عنوان «قابیل توبه می‌کند» توسط موسسه هنر و رسانه اردیبهشت منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط