یکشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۴:۲۲
مجموعه شعرهای جديد دفتر شعر جوان منتشر مي‌شود

گروس عبدالملكيان، مسوول انتشارات دفتر شعر جوان از انتشار ۴ مجموعه شعر جديد و مجموعه دوجلدی برگزيده شعر جايزه كتاب سال شعر جوان توسط انتشارات دفتر شعر جوان خبر داد./

عبدالملكيان در گفت‌و‌گو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، در اين باره اظهار داشت: مجموعه دوجلدي برگزيده شعر جايزه كتاب سال شعر جوان، گزيده‌اي از آثار برگزيده شده در دوسالانه جايزه شعر جوان را در بر دارد.

وي به ۴ مجموعه شعري كه تا دو ماه آينده توسط اين انتشارات منتشر خواهد شده اشاره كرد و توضيح داد: مجموعه‌ شعرهاي سپيد «مرثيه‌اي براي گم‌گشته‌اي» سروده عليرضا لبش، «صدايم را از پرنده‌هاي مرده پس بگير» سروده ليلا كردبچه، «بلبل و بولدوزر عاشق» سروده ابراهيم اكبري ديزگاه و «مشتي سنگ در سطرها» سروده هاجر فرهادي، چهار عنوان كتاب جديدي اند كه تا 2 ماه آينده توسط اين انتشارات، منتشر خواهد شد.

اين شاعر به تشريح ديگر فعاليت‌هاي دفتر شعر جوان پرداخت و افزود:اين دفتر، علاوه بر برگزاري نشست‌هاي نقد و بررسي و برگزاري دوره‌هاي آموزشي شعر، اقدام به برگزاري سفرهاي شاعرانه براي شاعران جوان و اعضاي اين دفتر مي‌كند.

لوح فشرده شعرهاي عبدالملكيان منتشر مي‌شود
عبدالملكيان از انتشار لوح فشرده‌اي از شعرهايش در آينده‌اي نزديك خبر داد وگفت: اين لوح فشرده گزيده‌اي از شعرهايم را پوشش مي‌دهد كه با صداي خودم بيان شده اند. بخشي از موسيقي آن توسط سروش قهرمان‌لو ساخته  و در بخش ديگرش موسيقي‌هاي انتخابي به‌كار برده مي‌شود.

وي در ادامه به كتاب ديگري كه در دست ترجمه دارد اشاره كرد و توضيح داد: ترجمه مجموعه اشعار شاعر آذربايجاني به نام «راميز روشن» از شاعران مدرن آذربايجاني با همكاري آيدين روشن را در دست دارم كه مراحل نهايي را طي مي‌كند.

وي تاكيد كرد: در شعر اين شاعر دغدغه‌هاي انسان معاصر و رگه‌هايي از اعتراض به جهان معاصر  همراه با تصويرپردازي كه ويژگي شعر اوست ديده مي‌شود.

اين شاعر افزود: حدود ۸۰ درصد كار انجام شده و احتمالا توسط نشر چشمه منتشر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط