جمعه ۲۴ مهر ۱۳۸۸ - ۱۱:۱۲
«گنجشك‌ها در حياط» و بازخواني يك افسانه

احمد بيگدلي از به پايان رسيدن مراحل پاياني رماني با نام «گنجشك‌ها در حياط» خبر داد و گفت: اين رمان براساس داستاني افسانه‌اي است كه وجوه بسياري از فرهنگ فولكلور را در خود جاي داده و در حقيقت به نقد اين افسانه پرداخته است._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، بيگدلي درباره «گنجشك‌ها در حياط»، تازه‌ترين رمان خود كه براساس افسانه‌هاي قديمي و فولكلور نوشته شده، توضيح داد: زمينه داستان اين كتاب، ‌افسانه‌اي است كه از زبان مادربرزگم شنيدم كه گوشه‌هاي پررنگي از فرهنگ فولكلور را در خود دارد. 

نويسنده «آواي نهنگ» افزود: در اين داستان رفت و برگشت‌هاي زماني رخ مي‌دهد كه از افسانه به واقعيت و برعكس است و ساختارش مانند نوعي سفر در افسانه است؛ در حالي كه قصه زمان ندارد. 

وي همچنين با بيان رويكردش نسبت به نگارش اين رمان توضيح داد: يكي از مهم‌ترين وجوه داستان من نقد اين افسانه است كه در ضمن اين نقد، داستان شكل مي‌گيرد. در واقع راوي منتقد و داناي كل است. 

اين برگزيده كتاب فصل اضافه كرد: كار جالب ديگر در اين كتاب آن است كه همراه با تصاوير و عكس منتشر مي‌شود. من عكس‌هايي از كتاب را با سفر به نقاطي از ايران كه مد نظرم بود، گرفتم كه در لابه‌لاي صفحه‌ها به چاپ مي‌رسند. 

به گفته نويسنده اين كتاب احتمالا به انتشارات «علمي» سپرده خواهد شد.

احمد بیگدلی متولد سال 1324 در اهواز است. رمان «اندکی سایه» وی، سال 1385 برنده جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران شد. این کتاب جایزه ششمین دوره کتاب سال شهید غنی‌پور را نيز از آن خود کرد.

وي نامزد دريافت دومين دوره جايزه ادبي جلال آل‌احمد براي رمان «آواي نهنگ» است.
 
آواي نهنگ» نوشته «احمد بيگدلي» و برگزيده جايزه داستان كتاب فصل(پاييز)، سال گذشته(87) از سوي نشر «چشمه» منتشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط