پنجشنبه ۱۸ تیر ۱۳۸۸ - ۰۹:۰۰
انتشار لوح فشرده مطبوعات فارسی ایران توسط کتابخانه مجلس

کتابخانه مجلس شورای اسلامی، گلچینی از مجموعه مطبوعات منتشر شده کشور، طی 150 سال گذشته را که از منابع موجود در این کتابخانه‌اند، در قالب لوح فشرده‌ منتشر کرد./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از روابط عمومي و امور بين‌الملل کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی، مطبوعات منتشر شده‌ طی 150 سال گذشته کشور به عنوان منابعی ارزشمند از تاریخ ایران اسلامی‌ به حساب مي‌آيند. 

در این مجموعه، انبوهي از داده‌هاي ديجيتال در حوزه‌ مطبوعات فارسي از آغاز تا سال 1285 خورشیدی يعني دوران مشروطه همراه برخی از عناوین نادر مربوط به دوران پس از آن، گردآوری و ارایه شده‌اند.

این عناوین شامل 58 عنوان مطبوعه فارسي است. برخي از مهم‌ترين آنها عبارتند از؛ حبل المتين، اختر و مجلس كه سال‌هاي متمادي منتشر مي‌شدند و امروزه يافتن نسخه‌هاي اصلي آنها تقريبا بسيار دشوار و حتي يافتن برخي از بازچاپ‌هاي آنها نيز به دليل آن كه در شمارگان كم منتشر شده‌اند، به راحتی امکان پذیر نیست. 

مجموعه «لوح فشرده مطبوعات فارسی ایران» در 14 لوح فشرده «دي. وي. دي» و بهای 30000 ریال از سوی مرکز پژوهش کتابخانه‌ مجلس شورای اسلامی و انتشارات توس در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط