دوشنبه ۷ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۵:۵۱
کنگره ادبیات آمریکای لاتین به اصفهان می‌رود

نخستین کنگره بین المللی ادبیات امریکای لاتین،‌ عصر امروز با سخنرانی اسفندیار رحیم مشایی، معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، در تهران به پایان رسیده و راهی اصفهان می‌شود.

به گزارش خبرگزای کتاب ایران (ایبنا)،‌ اولین کنگره بین المللی ادبیات آمریکای لاتین که به همت کانون ادبیات ایران، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و شبکه رادویی فرهنگ در هتل لاله تهران برگزار ‌شد، عصر امروز به کار خود در شهر تهران پایان می‌دهد.

این کنگره که با حضور جمعی از مترجمان ایرانی و 15 استاد دانشگاه و نویسنده میهمان از پنج کشور امریکای لاتین به مدت سه روز در محل هتل لاله تهران برگزار ‌شد،‌ از فردا میهمان شهر اصفهان خواهد بود.

صبح امروز دوشنبه هفتم خرداد، بخش پنجم این کنگره با سخنرانی فرانسیسکو آثولا، نویسنده مکزیکی، پابلو کاسی نویسنده و آریاس مانثو شاعر شیلیایی و رامین مولایی مترجم زبان اسپانیایی، پی گرفته شد.

عصر امروز نیز بخش پایانی این کنگره در تهران، با سخنرانی ماریا کریستینا پیثارو از آرژانتین، رونالدو منندث،‌از کوبا، نورین خان نویسنده اهل هند و نجمه شبیری دبیر علمی این کنگره ادامه خواهد یافت.

اختتامیه این کنگره نیز، با حضور و سخنرانی اسفندیار رحیم مشایی، رییس سازمان میراث فرهنگی و هادی سعیدی کیاسری، رییس کانون ادبیات ایران و مدیر شبکه رادیویی فرهنگ، در محل تالار کنفرانس هتل لاله تهران برگزار خواهد شد.

در پایان این کنگره ضمن اهدای هدایایی از میهمانان خارجی حاضر و سخنران در این جلسات تقدیر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط