چهارشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۰
«یدو» بهترین فیلم جشنواره فجر از تلویزیون پخش می‌شود

فیلم سینمایی «یدو» به‌کارگردانی مهدی جعفری، بهترین فیلم سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر، روز جمعه ۵خرداد، هم‌زمان با سالروز آزادسازی خرمشهر از شبکه اول سیما پخش می‌شود.

به‌گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، فیلم سینمایی «یدو» روز جمعه ۵خرداد۱۴۰۲ ساعت ۱۶ از شبکه اول سیما پخش خواهد شد.

فیلم «یدو» در بخش سودای سیمرغ سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر، موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی، بهترین فیلم، بهترین صدابردار، بهترین صداگذاری، بهترین فیلم‌برداری و دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول زن شد.

این فیلم براساس داستان «زخم شیر» اثر صمد طاهری و با فیلم‌نامه‌ای از مهدی جعفری و مهین عباس‌زاده، تولید مشترک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و بنیاد سینمایی فارابی است.


«یدو» بهترین فیلم جشنواره فجر از تلویزیون پخش می‌شود

این فیلم‌ به‌تهیه‌کنندگی محمدرضا مصباح، نامزد ۱۳ سیمرغ بلورین از سی‌ونهمین جشنواره ملی فیلم فجر و برنده ۵ سیمرغ بلورینِ بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلم‌برداری، بهترین صدابرداری و بهترین صداگذاری شد. ستاره پسیانی هم برای درخشش در «یدو» دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول زن جشنواره را دریافت کرد.

«یدو» همچنین پروانه زرین و دیپلم افتخار بخش‌ جایزه سیفژ، پروانه زرین و دیپلم افتخار بهترین کارگردانی، پروانه زرین بهترین فیلم بخش بین‌الملل و دیپلم افتخار بهترین دستاورد فنی را از سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان از آن خود کرد.
این فیلم همچنین در هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر موفق به دریافت دیپلم افتخار و نشان زرین جشنواره برای بهترین بازیگر زن شد.

داستان یدو در ماه‌های نخست جنگ تحمیلی رخ می‌دهد. بسیاری از خانواده‌ها مهاجرت می‌کنند اما مادر یدو تصمیم دیگری می‌گیرد. او معتقد به ماندن و مبارزه‌کردن است و هر بار بهانه‌ای جدید برای این تصمیم خود دارد. یدو تلاش دارد تا مادرش را راضی به ترک آبادان کند اما در این میان دل‌بسته‌ کسی می‌شود.

«یدو» بهترین فیلم جشنواره فجر از تلویزیون پخش می‌شود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها