سه‌شنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۰
مجموعه علمی و چهار جلدی لوکا نوولی بازنشر شد

مجموعه چهار جلدی «سلام،‌ من صفر هستم»، «سلام، من زمان هستم»،‌ «سلام، من زمین هستم» و «سلام،‌ من ربات هستم» به نویسندگی و تصویرگری لوکا نوولی برای چهارمین مرتبه بازنشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، این مجموعه‌ علمی با ترجمه حسین ابوالقاسمی و علی خاکبازان برای اولین بار در سال ۱۳۹۷ از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد و اکنون در سال ۱۴۰۱ به چاپ چهارم رسیده است.

نویسنده در این کتاب‌ها حاصل ۳۰ ‌سال تحقیق و پژوهش خود را به زبانی ساده، طنازانه و جذاب برای گروه سنی بالای ۹ سال (نونهال) بیان و توجه تعداد زیادی از کودکان و نوجوانان را به این موضوع‌ها جلب کرده است.

«سلام، من صفر هستم» داستان واقعی «هیچ»ی است که میلیون‌ها میلیون ارزش دارد. در این کتاب مخاطبان با موضوع‌هایی همچون هیچ، تاریخچه‌ علامت‌گذاری، تولد عدد صفر، شیوه‌ برخورد اقوام مختلف با این عدد، به کارگیری عدد صفر در هندسه و... آشنا می‌شوند.

بر اساس این خبر، نویسنده در کتاب «سلام، من زمان هستم» با عنوان فرعی «داستان واقعی یک همسفر» با جمله‌ها و تصاویر طنز مخاطبان را با داده‌ها و مستندات علمی و تاریخی آشنا می‌کند و تلاش کرده است ضمن پرداختن به قوانین و نظریه‌های مرتبط با «زمان»، با سفر به گذشته و آینده اثری جذاب را به خوانندگان ارائه دهد.

«سلام، من زمین هستم» داستان واقعی یک سیاره‌ منحصر به‌فرد است که تاریخ کره‌ زمین را به زبانی جذاب و طنزگونه روایت می‌کند. در این کتاب به مواردی همچون پیدایش زمین، ساختار اتمی کره‌ی زمین، تغییرات آب و هوایی، انفجار بزرگ و پیدایش حیات بر روی این کره اشاره دارد.

«سلام،‌ من ربات هستم» داستان واقعی یک دوست الکترونیکی است که از زبان یک ربات غیرمعمولی، به پیدایش ربات‌ها، انواع و توانمندی این موجودات می‌پردازد. رایانه‌ها، اسباب‌بازی‌ها و انواع ماشین‌ها در این کتاب مورد تحلیل قرار گرفته‌اند.

حق نشر این آثار از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از ناشر ایتالیایی Francesco Brioschi Editore خریداری شده است.

این کتاب‌ها با شمارگان ۲هزار و ۵۰۰ نسخه به تازگی از سوی انتشارات کانون منتشر شده است و پیش‌تر نیز ۹هزار و ۷۰۰ نسخه از این آثار به چاپ رسیده بود.

علاقه‌مندان می‌توانند هر یک از این کتاب‌ها را با قیمت ۴۰هزار تومان از فروشگاه‌های کانون پرورش فکری در سراسر کشور و پایگاه فروش اینترنتی محصولات کانون به نشانی Digikanoon.ir تهیه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها