دوشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷
رونمایی از ۲۶ کتاب گویا در روز بزرگداشت شهدا

همزمان با فرارسیدن هفته بزرگداشت شهدا و راهیان نور شبکه‌های رادیویی ویژه برنامه‌های متنوعی را تدارک دیده‌اند که در طول این هفته روی آنتن شبکه‌های رادیویی می‌رود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ ایرانصدا به مناسبت روز بزرگداشت شهدا از 26 کتاب گویا رونمایی می‌کند. کتاب« حدیث آرزومندی» ، «سایه های سرو»، «سوت آخر»، «از پله صدای دف می‌آید»، «خانه همیشه منتظر»، «هابیل در میقات»، «امان مردم»، «قایقی با هشت سرنشین»، «شکفتن بر هامون» و «من پسرباد هستم» و.... بخشی از این کتاب‌هاست که به همین مناسبت رونمایی خواهد شد.

علاوه بر این؛ در پایگاه موسیقی پادکست ویژه «راهیان نور» شنیده می‌شود. در پایگاه سخنرانی پادکست مجموعه روایتگری یادمان‌های دفاع مقدس (راهیان نور) از راویانی چون محمد حسین یکتا، محمد مختاری، غلامحسین دربندی، محسن نصری و ... در 9 قسمت پخش خواهد شد.

دیگر جزئیات برنامه‌ها به شرح ذیل است:

رادیو ورزش  و خاطرات ورزشکاران
شبکه رادیویی ورزش در روز بزرگداشت شهدا و راهیان نور در برنامه «به اضافه ورزش» به این موضوعات می‌پردازد.
بازگویی خاطرات ورزشکاران از اردوهای راهیان نور و اینکه چگونه می‌توان شهدای ورزشکار را  به جامعه معرفی کرد از جمله بخش‌های این برنامه است که از ساعت 12 روی آنتن رادیو ورزش موج اف ام ردیف 92 92 مگاهرتز خواهد رفت.

رادیو پیام و آوا با معرفی شهدا
رادیو پیام  در ویژه  برنامه « مردان سرزمین آفتاب» به معرفی شهدا می‌پردازد و تا پایان هفته  راهیان نور ، از این مناطق گزارش  رادیویی پخش می‌کند.
رادیو آوا هم در 6 بخش «صبحگاهی »،« نیمروزی»، «عصرگاهی» ، «شامگاهی» ، «شبانگاهی» و «سحرگاهی» به معرفی شهیدی می‌پردازد و قسمتی از وصیتنامه آن شهید خوانده می‌شود.

رادیو گفت‌وگو و گفتگوهایی فرهنگی
این شبکه رادیویی در برنامه «گفت‌وگوی فرهنگی» از ساعت 20  در میزگردی تخصصی با حضور میهمانان و صاحبنظران در خصوص حوزه فرهنگ و ابعاد مختلف این موضوع و لزوم فرهنگسازی مرتبط با بحث شهدا و راهیان نور روی آنتن می رود.
مجله خبری تحلیلی «صبح و گفت وگو» نیز در گفتگو با کارشناسان  به موضوع بزرگداشت  شهدا و راهیان نور می‌پردازد. این برنامه هر روز از ساعت 7 صبح  بخش می‌شود.

رادیو ایران و «پلاک هشت»
شبکه رادیویی ایران در برنامه «پلاک هشت» به صورت ویژه و اختصاصی به موضوع شهدا و به ویژه راهیان نور می‌پردازد.این برنامه از شنبه تا چهارشنبه ساعت 13:30 از رادیو ایران پخش می‌شود.
همچنین برای کاروان‌های فرهنگی راهیان نور، پویش رسانه‌ای «بیا تا برویم» به همت رادیو ایران و همکاری ستاد مرکزی راهیان نور برگزار می‌شود.

رادیو جوان و روایت نور
برنامه « روایت نور» با موضوع گفت‌وگو با راویان هشت سال دفاع مقدس و انعکاس حال و هوای اردوهای راهیان نور برای مخاطبین پخش می‌شود.

رادیو اقتصاد و روزی نو
این شبکه رادیویی در برنامه «روزی نو» با مسئولین راهیان نور در خصوص فعالیت ها و عملکرد آن سازمان گفت‌وگو می‌کند. این برنامه از شنبه تا پنجشنبه ساعت 6:30 پخش خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها