سه‌شنبه ۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۱
«واحد مخاطرات» منتشر شد

پس از مرغداری در میدان جنگ و جنگ پرملات، «واحد مخاطرات» با موضوع طنز دفاع مقدس منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، «واحد مخاطرات» کتابی با نثر طنز است که به همت واحد ادبیات پایداری انتشارات کتاب جمکران و با مشارکت ستاد ملی کنگره شهدای استان قم تولید و وارد بازار نشر شد.

این کتاب به سرپرستی و نظارت «فاطمه تقی‌زاده» نویسنده طنزپرداز و به قلم شش بانوی نویسنده براساس خاطرات رزمندگان لشکر 17 علی‌بن‌ابیطالب (ع) در طول هشت سال دفاع مقدس نوشته شده است. این خاطرات، روایت 31 خاطره طنز از رزمندگان است که با نثری روان و طنز به رشته تحریر درآمده است.

طی دو سال گذشته جلسات خاطره‌گویی طنز با حضور رزمندگان لشکر 17 علی‌بن‌ابیطالب (ع) استان قم، در محل سالن شهید سلیمانی انتشارات کتاب جمکران برگزار و خاطرات آنها ثبت و ضبط شد که «واحد مخاطرات» سومین کتاب از این مجموعه خاطرات است.

راویان خاطرات «واحد مخاطرات» آقایان: تقی عابدی، حسن کرزه‌بر، دکتر محمدعلی صالحی‌فر، حبیب زمانی، علی خاکباز، رضا بختیاری، محسن دلپاک، رضا زند، حسین اخوان، مجید کریمی‌منفرد، محسن بیگی، غلامرضا یعقوبی، حسین دلپاک و محسن بخشی‌نیا هستند.

برشی از کتاب:
«توسل کردم و بلند بِسم الله گفتم. همزمان اهرم سمت راست را کشیدم و پایم را روی گاز گذاشتم. تازه حرکت را شروع کرده بودم که از بالا صدای هادی را شنیدم. با صدای بلند داد میزد: «وایستا! صبر کن!»
ترس برم داشت. نکند وقتی به دکمه‌های تانک می‌کوئیدم، دسته‌گل به آب داده باشم؟ نکند بچه‌ها زیر زنجیرهای تانک رفته باشند؟ کاش یک چهارچرخ پیدا می‌کردم به‌جای این زنجیردارِ گلوله‌انداز. به خودم جرئت دادم و پرسیدم: «چی شده هادی؟»
_ هیچی! مرد مؤمن! گاز دادی، سر تانک مثل موتور، تک چرخ زد و رفت هوا!
بچه‌های مردم از روی تانک پرت شدن پایین.»

کتاب «واحد مخاطرات» به قلم زهرا سادات تقوی، زهرا سادات حسینی مهرآبادی، زهرا زارع، معصومه رئیسی، معصومه عبداللهی و معصومه عسگراقدم، به سرپرستی فاطمه تقی‌زاده و با تصویرگری اسماعیل چشم‌رخ توسط انتشارات کتاب جمکران در 222 صفحه و با قیمت 85 هزار تومان منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها