سه‌شنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۲
«اشکواره حسینی» حوالی اربعین از رسانه ملی پخش می‌شود

دبیر علمی سوگواره «اشکواره حسینی» با بیان اینکه این برنامه ادبی با محوریت شعریکی از برنامه‌های بیستمین سوگواره هنر در ساحت عاشورای سازمان فرهنگی شهرداری کاشان است، از پخش این برنامه در رسانه‌ ملی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، حسنا محمدزاده با بیان اینکه این برنامه به منظور انتقال صدای ارادت شاعران به گوش دوستداران شعر و شیفتگان مکتب عاشورا به همت فرهنگ‌سرای علامه فیض کاشانی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان تولید می‌شود، گفت: اشکواره حسینی در راستای حمایت از شعر برای سومین سال متوالی برگزار می‌شود. سال‌های قبل این برنامه در قالب همایشی با حضور شاعران برگزار می‌شد و امسال به صورت برنامه‌ای تلویزیونی با هدف‌ گسترش دایره‌ مخاطبان، برنامه‌ریزی و تولید شده‌است.

دبیر علمی «اشکواره حسینی» با بیان اینکه اغلب شاعرانی که در این برنامه تلویزیونی حضور دارند از جمع شاعران کاشان هستند که اشعارشان در شورای شعر مورد بازبینی قرار گرفته‌‌، افزود: همچنین تعدادی از شاعران مطرح کشور به صورت افتخاری در این جمع حضور خواهند داشت.

محمدزاده همچنین از اجرای تعزیه، نواهای عاشورایی، خوشنویسی، نگارگری، فیلم‌های ویژه محرم، نمایشگاه عکس، تحلیل و بررسی کتاب به عنوان بخش‌های بیستمین سوگواره هنر در ساحت عاشورا نام برد و گفت: در آیین پایانی سوگواره از سه شاعر منتخب «اشکواره‌ حسینی» تجلیل خواهد شد.
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها