یکشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۱
هشتمین پویش کتابخوانی «کتاب قهرمان» آغاز به کار می‌کند

همزمان با ماه محرم‌الحرام، هشتمین دوره مسابقه کتابخوانی «کتاب قهرمان» با محوریت کتاب «نذر مخصوص» از دهم مردادماه توسط مجمع ناشران انقلاب اسلامی آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، هشتمین دوره مسابقه کتابخوانی «کتاب قهرمان» با همکاری مرکز رسانه‌ای شیرازه و انتشارات کتابستان معرفت، با محوریت کتاب «نذر مخصوص» از فردا دوشنبه دهم مرداد همزمان با ماه محرم‌الحرام، توسط مجمع ناشران انقلاب اسلامی شروع به‌کار می‌کند.

«داستان بریده بریده» مثل یک داستان است و از مرگ معاویه آغاز می‌شود و تا واقعه حرّه ادامه پیدا می‌کند. در این میان پای شخصیت‌های بسیاری وسط می‌آید که بخشی از آن‌ها را اصلاً نمی‌شناسیم یا درباره‌شان شناخت درستی نداریم. اما به ادعای علیرضا نظری‌خرم؛ نویسنده کتاب، هیچ‌جای کتاب داستان‌پردازی به معنای اینکه صحنه‌ای یا حرفی از خیال نویسنده به تاریخ اضافه شده باشد وجود ندارد. کتاب کاملاً بر اساس آنچه که در تاریخ وقوع پیدا کرده نوشته شده است و منابع استفاده شده نیز در انتهای کتاب آمده است.

در «داستان بریده بریده» نویسنده تعمداً از زبان تاریخی و ادبی فاصله گرفته است تا بتواند دایره مخاطبانش را گسترش دهد. البته درست که در استاتیک کلمه و مفهوم زیبایی شناسی ادبی، اثر در موضع قدرت نیست اما نویسنده سعی دارد با تکیه زدن بر ساده‌نویسی و حتی راحت‌نویسی، اصل گزارش از واقعه را پررنگ‌تر سازد.

جوایز هشتمین دوره از پویش «کتاب قهرمان»، ۵۰۰ میلیون ریال جوایز نقدی خواهد بود که با قرعه‌کشی به برگزیدگان اهدا خواهد شد. علاقه‌مندان برای تهیه کتاب و شرکت در مسابقه می‌توانند عدد ۴ را به ۵۰۰۰۵۴۶۰ ارسال کرده، یا مراجعه به کتاب‌فروشی‌های سراسر کشور آن را تهیه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها