شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۶
کنگره بین المللی نهج البلاغه بهمن ماه برگزار می‌شود

کنگره بین المللی نهج البلاغه بهمن ماه همزمان با میلاد باسعادت امیرالمومنین (علیه السلام) درکاشان برگزار می‌شود.

 به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)در اصفهان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ۱۴ خرداد رحلت امام خمینی (ره) و شهادت امام جعفر صادق (علیه السلام) و نیز قیام خونین ۱۵ خرداد گفت: برگزاری کنگره بین المللی نهج البلاغه در اولین جلسه‌ شورای هماهنگی که در آذرماه سال گذشته تشکیل شد، اقدامات ویژه این کنگره پیگیری و مصوبات جلسه به نتایج خوبی رسید.

حجت الاسلام و المسلمین رمضانعلی معتمدی افزود: مقرر شد دانشگاه کاشان مکانی را برای دبیرخانه دائمی در اختیار دبیرخانه نهج البلاغه قرار دهد که خوشبختانه این اقدام صورت گرفته و اکنون فعال است. همچنین مدیران کل استان اصفهان نیز باید توجه ویژه نسبت به پایتختی نهج البلاغه داشته و برنامه‌های پیشنهادی خود را به صورت مکتوب ارائه کنند.

وی ادامه داد: با توجه به تاکید استاندار اصفهان مبنی بر نگاه خلاقانه و نوآورانه با رویکرد موضوع محوری مقرر شد اعضای شورا این مهم را در نشست‌های تخصصی و مشترک بین دبیرخانه و ادارات کل قرار دهند و اصلاحات لازم در برنامه‌های تعیین شده صورت بگیرد و برای اعضا ارسال شود.

معتمدی در پایان گفت: همچنین موضوع تحقق مفاد تفاهمنامه توسط معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار اصفهان پیگیری خواهد شد. مکاتباتی با استان‌های کشور در خصوص دبیرخانه دائمی نهج البلاغه صورت گرفته و طرح‌ها در سه برش کاشان، استان اصفهان و در سطح ملی آماده شده‌؛ همچنین برنامه ای در سطح بین المللی تحت عنوان برگزاری کنگره بین المللی نهج البلاغه در نظر گرفته شده است.

همچنین در این جلسه با حضور اعضا ۳۰ برنامه تحت عنوان طرح ملی کاشان پایتخت نهج البلاغه ایران به تصویب رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها