یکشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹
اخوان‌ و زمستانش در هشتمین شماره‌ «وزن‌دنیا»

شماره‌ هشتم ماهنامه «وزن دنیا»، با تیتر «زمستان است» و با موضوع جمع‌خوانی تحلیلی آثار مهدی اخوان‌ثالث و همچنین پرونده‌ای در مورد شعر و زندگی قاسم آهنین‌جان منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در این شماره‌ «وزن دنیا» می‌توانیم از شاعران استان‌های تهران، آذربایجان شرقی، بوشهر، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و فارس شعر بخوانید. علاوه بر شعر این استان‌ها، دو بخش «هم‌زبانان» و «کارگاه وزن دنیا» بازتاب‌دهنده‌ شعر شاعران کشورهای فارسی‌زبانی همچون افغانستان و تاجیکستان و بخش دوم، منعکس‌کننده شعرهای ارسالی خوانندگان وزن دنیاست.
 
بخش «هوای تازه» بخش دیگری‌ از این شماره‌ وزن دنیاست که با ساز و کار جدیدش در معرفی شاعر برگزیده‌ هر شماره، نقد و بررسی کوتاهی بر اشعار فهیمه جهان‌آبادی، شاعر اهل سیستان و بلوچستان داشته است.
 
در بخش «تعریف و تبصره» این شماره‌ «وزن دنیا»، پرونده‌ای می‌خوانید درباره‌ مهدی اخوان‌ثالث و کارنامه‌ شعری‌اش، سه دهه پس از مرگ شاعر. بیست شاعر و منتقد، هر کدام ده شعر از دیوان اخوان برگزیده‌اند و از این میان، ده نفر، تک‌نگاری‌هایی درباره‌ یک شعر مهم اخوان نگاشته‌اند.

از نویسندگان این پرونده می‌توان به ضیاء موحد، علی باباچاهی، ابوالقاسم ایرانی، مسعود خیام، حافظ موسوی، شهاب مقربین، فؤاد نظیری، مریم حسین‌زاده، سعید سلطانی‌طارمی، بهزاد خواجات، علی عبداللهی، محمد آزرم، علیرضا نوری، رزا جمالی، بهاره رضایی، مهدی فرجی، رضا حیرانی، آتفه چهارمحالیان، بنفشه فریس‌آبادی، رسول رخشا و فرشاد سنبل‌دل اشاره کرد. در این بخش گفت‌وگویی نیز با عبدالعلی دستغیب، درباره‌ مهدی اخوان ثالث می‌خوانید.
 
در بخش «یاد بعضی نفرات» این شماره‌، پرونده‌ای درباره‌ شعر و زندگی قاسم آهنین‌جان؛ شاعر جنوبی می‌خوانید.
 
شماره‌ هشتم «وزن دنیا»، در ١٨٨صفحه و به قیمت ٥٠ هزار تومان از امروز در کتابفروشی‌ها و کیوسک‌های مطبوعاتی معتبر در دسترس مخاطبان شعر است و علاقه‌مندان می‌توانند برای آگاهی از مراکز خرید مجله به آدرس اینستاگرام و تلگرام مجله با عنوان @vaznedonya مراجعه و یا از سایت مجله www.vaznedonya.ir کسب آگاهی کنند.
 
مدیرمسئول و صاحب‌امتیاز «وزن دنیا» پوریا سوری و سردبیر آن علی مسعودی‌نیا است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها