دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۸۷ - ۱۲:۴۰
حمايت وزارت ارشاد از جشنواره داستان انقلاب

طي توافقي ميان مركز آفرينش هاي ادبي حوزه هنري با معاونت امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، اين وزارتخانه از دومين جشنواره داستان انقلاب به طور خاص حمايت مي كند.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، به نقل از ستاد خبري دومين جشنواره داستان انقلاب، در اين توافق‌نامه به حمايت بيش از پيش در برگزاري دومين جشنواره داستان انقلاب تاكيد شده است.

سال گذشته و هم زمان با برپايي «اولين جشن بزرگ داستان انقلاب» معاونت امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در اهداي جوايز به برگزيدگان نقش داشت و به همين دليل ارزش مادي جوايز درنظر گرفته شده به دو برابر افزايش يافت.

در دومين جشنواره داستان انقلاب و در بخش «رمان و داستان بلند انقلاب» به اثر برگزيده مبلغ 40 ميليون ريال، به اثر برتر مبلغ 30 ميليون ريال و به اثر تقديري 20 ميليون ريال اهدا مي‌شود. در بخش «داستان كوتاه انقلاب» نيز به اثر برگزيده 10 ميليون ريال، به اثر برتر هفت ميليون و 500 هزار ريال و به اثر تشويقي پنج ميليون ريال اختصاص مي‌يابد.

هيات داوران نخستين دوره اين جايزه، هيچ‌يك از آثار داوري شده را در حد عنوان برگزيده و برتر تشخيص نداد و جايگاه سه اثر منتخب را در حد تقدير دانست. در بخش رمان، سيد كاظم مزيناني، به دليل نگارش رمان «سه گانه شاهانه»، سيد هاشم حسيني، به دليل تاليف رمان«اشك آخر» و محمد علي گوديني به دليل تاليف رمان«تالار پذيرايي» مورد تقدير قرار گرفتند. همچنين در بخش داستان كوتاه، تيمور آقا محمدي به خاطر تاليف داستان كوتاه «شركت در يك قتل دسته‌جمعي» تجليل شد.

مهلت ارسال آثار دومين جشنواره داستان انقلاب تا آخر آذر ماه سال جاري است و داوري آثار از دي‌ماه آغاز خواهد شد. در نهايت نیز در بهمن ماه سه اثر برگزيده انتخاب مي‌شوند.

نويسندگان مي‌توانند آثار داستاني خود را با درون‌مايه انقلاب اسلامي تا پايان آذرماه به نشاني دبيرخانه جشنواره واقع در تهران، تقاطع خيابان هاي حافظ و سميه، مركز آفرينش‌هاي ادبي حوزه هنري، كارگاه قصه و رمان ارسال كنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها