چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۱
شورای شهر سنندج صاحب کتابخانه تخصصی شد

به مناسبت گرامیداشت بیستمین سال تشکیل شوراها، کتابخانه تخصصی حوزه عمران شهری با حضور جمعی از مسئولان در ساختمان شورای شهر سنندج افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کردستان به نقل از شورای شهر سنندج، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر سنندج در مورد افتتاح این کتابخانه اظهار کرد: یکی از مهمترین وظایف و رسالت‌های شوراها در بحث فرهنگ‌سازی اعتلای فرهنگ مطالعه و ارتقاء سرانه کتابخوانی است.

سیف‌الله رضایی گفت: در همین راستا و با هدف خدمت به جامعه علمی و تحقیقاتی، شهروندان و به ویژه کارشناسان، متخصصین و علاقمندان احداث یک کتابخانه تخصصی در دستور کار دوره پنجم شورای اسلامی شهر سنندج قرار گرفت.

وی گفت: کتابخانه تخصصی در محل ساختمان فعلی شورای اسلامی شهر سنندج در مساحتی بالغ بر 100 مترمربع افتتاح شد. در این کتابخانه حدود 5 هزار جلد انواع کتب و منابع چاپی بوده که بخش زیادی از آن مربوط به متون تخصصی شامل« معماری، شهرسازی، جغرافیا، هنر، عمران و کتب مختلف در حوزه تاریخ و ادبیات و... » است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر سنندج یادآور شد: با توجه به انتخاب شهر سنندج در شبکه شهرهای خلاق در زمینه موسیقی، بخش جنبی آن با محوریت هنر موسیقی در راستای علمی اهالی فن و هنرمندان و فعالان این عرصه در ماه‌های آینده تجهیز و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر سنندج تاکید کرد: تاکنون برای تولید و تجهیز این کتابخانه بجز منابع چاپی بالغ بر 500 میلیون ریال هزینه شده است.

وی تصریح کرد: در سال‌ جاری بودجه‌ای جهت برآورد کردن منابع از جمله کتاب، مجلات و ... برای تکمیل آن در نظر گرفته شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها