سه‌شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳
امضا تفاهم‌نامه همکاری مشترک کتابخانه ملی و سازمان شهرداری‌ها

تفاهم‌نامه همکاری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور منعقد شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، این تفاهم بعد از بازدید مسئولان سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از سازمان اسناد و کتابخانه ملی به امضاء اشرف بروجردی، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و مهدی جمالی‌نژاد، رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور رسید.
 
براساس این تفاهم‌نامه، سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران متعهد می‌شود تمامی اسناد و مدارک انتقالی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، شهرداری‌های سراسر کشور و سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه و دهیاری‌ها را در محلی استاندارد، سازماندهی کند.
 
همکاری در ثبت تاریخ شفاهی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها،‌ همکاری در برگزاری دوره‌های آموزشی مدیریت اسناد و مدارک که از سوی سازمان شهرداری برنامه‌ریزی می‌شود و همکاری در انجام پژوهش‌ها و مطالعات مرتبط با اسناد و مدارک ازجمله مواد این تفاهم‌نامه است.
 
انتقال تمامی اسناد و مدارک راکد مکتوب، دیداری، شنیداری و الکترونیکی سازمان شهرداری‌ها، شهرداری‌های سراسر کشور و سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه و دهیاری‌ها به معاونت اسناد ملی براساس قانون اسناد ملی ایران، ‌همکاری در برگزاری نمایشگاه‌ها، ‌همایش‌ها و برنامه‌های آموزشی، علمی و پژوهشی مرتبط با موضوع تفاهم‌نامه با سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، از دیگر موارد عنوان شده در این تفاهم‌نامه است.
 
همچنین در این دیدار مهدی جمالی‌نژاد، رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به ارزش و اهمیت اسناد شهرداری‌ها، بیان کرد: بسیاری از شهرداری‌های بزرگ کشور تمامی اسناد 110 سال گذشته را جمع‌آوری کردند که احکام شهرداری‌ها در آن به وفور مشاهده می‌شود.
 
وی افزود: اسناد شهرداری‌ها را در مرحله نخست به شکل مستند درآوردیم و سپس به مرکز اسناد ارسال کردیم.
 
جمالی‌نژاد با بیان اینکه بسیاری از شهرداری‌های کشور محدودیت فضایی برای نگهداری و حفاظت از اسناد خود را دارند، گفت: ضروری‌است تا در زمینه اسناد قدیمی شهرداری اقدام جدی انجام شود تا اسناد آن‌ها به این سازمان انتقال پیدا کند، چراکه ممکن است، اسناد شهرداری‌ها در مکان دیگری نباشد.
 
رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به یکی از مواد این تفاهم‌نامه که موجب افزایش سطح اهمیت اسناد شهرداری می‌شود، خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها، نهادهای محلی هستند و برهمین اساس کوچکترین نکات محلی و منطقه‌ای هر استان را بازگو می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها