شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۶
​کتاب «در خانه برادر» نقدوبررسی می‌شود

کتاب «درخانه برادر؛ پناهندگان افغانستانی در ایران» با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل امور اتباع خارجی و مهاجرین خارجی وزارت کشور در نمایشگاه کتاب تهران نقد و بررسی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در این برنامه که روز شنبه 7 اردیبهشت 1398 ساعت 15 در سالن شهید مطهری سرای اهل قلم نمایشگاه کتاب تهران برگزار می‌شود، حجت الاسلام محمدعلی صالحی (معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل امور اتباع خارجی و مهاجرین خارجی وزارت کشور)، توحید محرمی (عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات و نویسنده کتاب «امنیت و مهاجرپذیری در جمهوری اسلامی ایران») و محمد سرور رجایی (نویسنده و شاعر افغانستانی مقیم ایران) به همراه آرش نصر اصفهانی (نویسنده اثر) کتاب «در خانه برادر» را نقد و بررسی خواهند کرد. دبیری این نشست بر عهده مصطفی اسدزاده است.

کتاب «در خانه برادر» ضمن مرور سیاست‌های دولت جمهوری اسلامی ایران در قبال مهاجران و پناهندگان افغانستانی، طی چهار دهه گذشته، تجربه زندگی در ایران را از نگاه افغانستانی‌ها بررسی کرده است. پژوهشگر این اثر با تحلیلی بر وضعیت مهاجران و پناهندگان افغانستانی در ایران، به موضوع بازنگری در سیاست‌های مهاجرتی و امکان‌های موجود برای خروج از وضعیت کنونی می‌پردازد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها