چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۰
اهالی کتاب در گذشت عالم مجاهد را تسلیت گفتند

در پی درگذشت حضرت آیت‌الله مهدوی کنی، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور و رئیس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی در پیامی جداگانه فقدان این عالم ربانی را به ملت بزرگ ایران تسلیت گفتند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) سيدرضا صالحي، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران طی پیامی ارتحال ملكوتي عالم رباني و استاد اخلاق و علم، آيت الله مهدوي كني (رضوان الله تعالي عليه) را مصيبتي جانگداز براي اصحاب علم و اخلاق عنوان کرد. در متن این پیام آمده است:
 
بسم الله الرحمن الرحيم
«أُولَئك هُمُ الْمُؤْمِنُونَ حَقًّا لهَّمْ دَرَجَاتٌ عِندَ رَبِّهِمْ وَ مَغْفِرَةٌ وَ رِزْقٌ كرِیمٌ»
«مؤمنان حقیقى آنها هستند، براى آنان درجات (فوق‌العاده‌اى) نزد پروردگارشان است و براى آنها آمرزش و روزى بى‌نقص و عیب»

ارتحال ملكوتي عالم رباني و استاد اخلاق و علم، آيت الله مهدوي كني (رضوان الله تعالي عليه) مصيبتي جانگذاز براي اصحاب علم و اخلاق است. ايشان كه يكي از بهترين و برجسته ترين شاگردان حضرت امام خميني (ره) بودند در زمره اساتيد بزرگ حوزه علميه و دانشگاه نيز به شمار مي رفت و سال‌ها در ممارست تهذيب نفس و اصلاح اخلاق بود.
بدون شك فقدان چنين گوهر ارزشمندي كه سابقه سال‌ها مبارزه و حضوري فعال در سنگر انقلاب اسلامي داشتند، خسراني جبران ناپذير است و اميد است تا شاگردان تلاشگر اين عالم فرزانه، راه وي را ادامه دهند.
اينجانب فقدان آن عالم رباني را به خانواده ايشان، و مردم متدين ايران اسلامي تسليت مي گويم و از خداوند متعال براي روح آن مرحوم علو درجات و براي بيت مكرمشان صبر جميل و اجر جزيل مسئلت دارم.

همچنین علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در پیامی ارتحال آیت ‌الله مهدوی‌کنی (رضوان الله علیه) را تسلیت گفت. متن پیام تسلیت دبیرکل نهاد به شرح زیر است:

انّا للّه و انّا الیه راجعون
از شمار دو چشم یک تن کم، وز شمار خرد هزاران بیش
ارتحال عالم رباّنی، روحانی مبارز، متفکر اندیشمند حضرت آیت‌الله محمدرضا مهدوی کنی را به همه کتابداران و اهل فرهنگ و خردورزی تسلیت می گویم. آن عزیز سفر کرده بر تمامی مسلمانان و متعهّدان به انقلاب اسلامی و پیروان حضرت امام خمینی(ره) حقّی عظیم دارد اما حقّی اختصاصی نیز بر گردن این خدمتگزار انقلاب اسلامی دارد.
مرحوم پدرم از اولین کسانی بود که از سال 1342 که آیت‌الله مهدوی کنی به امامت جماعت مسجد جلیلی پرداخت و آنجا را به پایگاهی برای نشر تعالیم دینی و ترویج اندیشه‌های انقلابی امام خمینی(ره) تبدیل کرد، در جرگه یاران ایشان درآمد و این رشته مودت و ارادت تا پایان عمر پدرم ادامه داشت.
اعتقاد و ارادت مرحوم پدرم به آن روحانی مبارز و اخلاق‌مدار تا جایی بود که وقتی پا به عرصه این دنیا گذاشتم مرا به نزد ایشان برد تا اذان و اقامه‌ای با صدای آن عالم ربّانی از اولین نغمه‌هایی باشد که در وجودم راه یابد و دعای خیر آن عزیز دستگیر این بنده کوچک خدا در مسیر زندگی باشد.
در طول سال‌های تحصیل نیز پدر در اکثر روزهای سال مرا به مسجد جلیلی می‌برد و سال‌ها از نمازهای جماعت و سخنرانی‌های آن روحانی متعهّد و ملکوتی بهره‌مند بودم. حال که عزادار رحلت آن روحانی مبارز هستیم وظیفه خود دانستم که حقّی که آن بزرگوار بر این حقیر دارد، یادآور ‌شوم و به شما اهل فرهنگ و ادب و کتاب کشور تسلیت بگویم.
یادش گرامی و راهش در پیروی از راه نورانی ولایت فقیه پر رهرو باد.

رئيس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی نیز در پیامی این واقعه جانگداز را تسلیت گفت. در این متن آمده است:

انا لله و انا الیه راجعون
إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثلم فِی الإِسْلامَ ثَلْمَةً، وَلا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ.
ارتحال ملکوتی عالم ربانی، مجاهد نستوه، استاد اخلاق و علم و معرفت، حضرت آیت الله مهدوی کنی (رضوان الله تعالی علیه) مصیبتی جانگذاز برای اصحاب علم و اخلاق و دانش است.

فقدان آن عالم ربانی را به پیشگاه حضرت ولی‌عصر (عج)، محضر مقام معظم رهبری، بیت شریف ایشان و ملت بزرگوار ایران اسلامی تسلیت و تعزیت عرض نموده و از درگاه حضرت ربوبی برای روح معظم آن مرحوم علو درجات و برای بیت مکرمشان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می‌نماییم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها